Nieuwe CV ketel

Opties

Wij hebben recent een nieuwe cv ketel gekregen en ik heb deze in de app aangepast.

Alleen bij de vorige ketel regelde de app ook de aansturing van warm water, deze zette ik alleen 's-morgens aan voor het douche en we hebben beneden in keuken boiler.

Nu met de nieuwe ketel geeft de app wel aan dat het warm water uit is, maar uit de kraan in de badkamer komt gewoon warm water.

Gaat er iets mis of is het misschien beter om de hele installatie van Tado opnieuw te doen ivm de nieuwe ketel?

Beste Antwoord

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    @Herres
    Als je het schema voor het warmwater opent en daar probeert bv de tijden aan te passen heb je rechts boven een schuifknop. Als je deze uit zet wordt de tekst grijs. Als je deze aanzet en de temperatuur aanpast en daarna de knop weer uit zet blijft de temperatuur staan.
    Dat is dan je temperatuur als je de ww functie niet gebruikt.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Wat je beschrijft is een normaal verschijnsel bij verschillende ketels. Als het ww “uit” staat dan komt de ketel in een soort eco stand waarbij de interne boiler niet permanent op temperatuur gehouden wordt. Het duurt dan iets langer voordat het warme water uit de kraan komt, en het stookt op die manier zuiniger.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ik zie nu dat er een update geweest hierin.
    Als je de tijdschema opent van het warm water zie je dat die standaard op 55 graden staat.
    Wat dus betekent dat er altijd (ook als het ww uit staat) toch warm water uit de kraan komt. Dat water is dan 55 graden.
    Had ik nog niet eerder gezien
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    @B79 , ik heb nav je bericht een update voor de IPhone opgehaald, maar ik zie niet welke verandering je bedoelt.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ok, ja dat is duidelijk
  • MartijnA
    Opties

    Bedankt voor de snelle reactie.

  • Andreplusplus
    Opties

    Dit. Ww staat in afwezigheid op 55 graden. Kan ik (nu) niet aanpassen. Dus ww uitschakelen heeft bij mij nauwelijks effect.