Remeha avanta 35c

Opties
Goedeavond allen,

afgelopen donderdag een tado gehaald inclusief 6 radiator knoppen.
Dus vrolijk alles geïnstalleerd alles bleek te werken tot de volgende dag.

Cv gaf een storing, dus resetten nogmaals een storing maar dan weer een andere etc. Uiteindelijk de volgende storingscodes gehad:
E1,e2,e7,e9,e10.

De setup zonder tado:
Remeha avanta 35c + isense ( open therm). Bedrading vanuit cv stond op 3-4 in de slots voor OT (isense)

De setup met tado:
Bedrading cv 3-4 in de aan/uit tado, tado ingesteld op OT via tado scherm zelf.
Het systeem werkt dus wel even en daarna klapt hij eruit.

Voor nu de tado weer vervangen door de isense nu krijg ik geen storingen meer.

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Wellicht iets over het hoofd gezien.

Met vriendelijke groet,
Wesley

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Hi Wesley,

    Het lijkt erop dat Tado je ketel wel aanstuurt.

    De storingscodes die je geeft hebben volgens de handleiding bijna allemaal te maken met tempertauursoverschrijding en circulatieproblemen.

    Daar zijn een paar mogelijke oorzaken voor. Als de ketel teveel warmte afgeeft voor maar een paar radiatoren schiet de temperatuur door het maximum heen en geeft een storing. Remedie kan zijn het maximaal vermogen dat de ketel geeft voor het verwarmen (niet het tapwatervermogen) te reduceren. Verder kan verlagen van de stooktemperatuur helpen. Zet hem eens op 70 graden om te beginnen, kan later misschien nog lager. Hoeveel graden staat hij op dit moment? Wellicht heeft die ketel ook nog een mogelijkheid om minder steil te reageren op warmtevraag. Dit is een soort dresseren van je ketel zodat ie niet uit de bocht vliegt. Een normale ketel staat ingesteld op een standaard woning met standaard waardes. Maar als je gaat verwarmen per radiator moeten er soms instellingen aangepast worden.

    De circulatiestoring kan mogelijk veroorzaakt worden door het ontbreken van een bypass.

    Toen ik begon met Tado heb ik met mijn Remeha Calenta ace vergelijkbare problemen gehad met dezelfde storingen. Met hulp van de installateur die het weer gevraagd heeft aan de fabrikant ben ik er toen uit gekomen.

    Ben benieuwd of het je lukt.

  • WesleyvE
    Opties
    Goedemorgen,

    Dank voor je reactie

    Ik ga van het weekend het weer proberen. Drukke tijdens qua werk en gisteren deed die het eigenlijk prima.
    Echter deed die het vanochtend weer niet deze keer e2 storingscode. Na reset deed die het weer.

    Zal een update sturen als ik het een en ander uitgezocht en gewijzigd heb.

    Fijne dag