Oude radiatoren

Hi all,

Ik heb thuis vrij oude radiatoren, en ik vraag me af of de slimme knoppen hierop passen. Weet iemand dat?

Het zijn van die knopjes van sar.

https://www.toolstation.nl/comap-sar-radiatorkraan/p80186?gclid=EAIaIQobChMIvKbq0vzp8wIVCAOLCh1nmA5sEAQYASABEgL13_D_BwE

Antwoorden

  • Zie foto's, dat lukte me niet om direct te uploaden :)

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Om Tado knoppen te kunnen plaatsen heb je thermostatische kranen nodig, dus deze oude draaiknop kranen moeten helemaal vervangen worden. Ik heb me laten vertellen dat thermostatische inserts voor deze oude kranen lastig of niet te vinden zijn omdat ze per jaargang verschillend zijn uitgevoerd.

  • Het zijn allemaal al knelkoppelingen waarmee je installatie is uitgevoerd.

    Het zal niet in 10 minuten klaar zijn, maar het volledig vervangen van de kranen kost ook geen dagen werk. Wel moet het water van het systeem af en de volledige kranen die er nu zitten gaan eraf en er komen dan thermostaat ventielen terug.

    Kranen zijn gewoon te vinden in de bouwmarkt, verschillende merken van goedkoop tot heel duur (waarbij er mogelijkheden zijn om de hele installatie waterzijdig in te regelen). Nu vraag ik me af of dat laatste nog wel heel relevant is met Tado knoppen op alle radiotoren (iemand?).

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    november 2021 aangepast

    @morris

    Waterzijdig inregelen is ook met Tado nog steeds heel relevant. Denk aan bijv het onder controle houden van de retour temperatuur en een goede verdeling van de warmte over de radiatoren.