Bedrade of draadloze thermostaat
Hoi,
Ik heb mijzelf een Tado° Slimme Radiatorknop Starter Kit V3+ besteld.
Nu wil ik er eigenlijk nog een thermostaat bij maar ik vraag mij af wat ik beter kan nemen, een draadloze of bedrade. Ik kom er niet echt uit wat de voordelen en nadelen zijn van beide en wat handiger is in huis.
De radiatorknop wil ik in de keuken zetten (en eventueel later nog een extra knop in de badkamer).
In de woonkamer heb ik twee radiatoren maar daar hoeft wat mij betreft geen knop op als deze via de thermostaat kunnen werken.
Daarnaast de vraag of er bij installatie altijd iets bij de cv ketel moet gebeuren. En als is dit als leek goed te installeren?
Hoor het graag!
Antwoorden
-
Wat handiger is dat hangt af van je huis. Verder maakt het niks uit.
In de meeste huizen is er al een draad van de ketel naar de woonkamer en daar hangt de thermostaat. Dus als je daar de Tado thermostaat schroeft dan is bedraad prima.
Heb je nog niet zo'n draad, loopt ie naar een onhandige plek, of wil je de thermostaat ergens anders hebben (op tafel ofzo) dan is draadloos de oplossing.
De slimme radiatorknop starterkit is geen optimale aanschaf omdat je als je daar de bedrade of draadloze thermostaat starterkit bij aanschaft je 2 internet bridges hebt. Het lijkt er op dat je wel losse radiatorknoppen kunt bestellen maar geen losse thermostaten, dus kun je het best beginnen met een thermostaat starterkit en daar knoppen bij kopen.
Maar goed dat is nu te laat, dat is hooguit een les voor anderen die dit lezen.
0 -
Er is zeker wel een losse thermostaat zonder bridge te koop.
Deze wordt min of meer incognito verkocht als een multi-zone uitbreiding.
1