Tijdsduur instellen bij afwijking van normaal schema

Opties
Stel het is zaterdag en je zit met wat mensen over de vloer en je schema zegt om 23.00u dat hij op slaapstand (10 graden ofzo) moet gaan, maar het is nog gezellig en iedereen blijft tot in de wat vroegere uurtjes.

Nu kan ik dan handmatig bijvoorbeeld 21 graden instellen, maar als ik deze vergeet terug te stellen blijft hij als ik ga slapen op die handmatig ingestelde temperatuur staan.

Ik zou wel een functie willen zien die mij een tijdsduur laat kiezen voordat hij weer automatisch terug gaat op het ingestelde schema.

Dus dat ik hem nog voor 1/2/3/4/... etc uur op 21 graden kan laten en dan springt hij automatisch weer het ingestelde schema hervat
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat zit er gewoon in hoor, je kunt opgeven hoe lang je de instelling wilt wijzigen. Althans via de app en website, niet op de thermostaat zelf natuurlijk want die heeft daar de bedien- en displaymogelijkheden niet voor.

  • Hoe werkt dit dan? Ik heb hetzelfde probleem. Iemand zet hem hoger en vergeet hem terug te zetten. Mijn stokoude Honeywell pakt het schema gewoon weer op bij het eerstvolgende blok
  • Als je in de app op een kamer gaat staan en die selecteer je dan kan je handmatig de temperatuur instellen en daaronder zit komt dan een terugloop klokje die je handmatig kan aanpassen hoelang de handmatige instelling actief moet zijn. Handmatige instelling op de kranen gaan vlg mij tot het volgende tijdsblok in je schema..

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je kunt dat configureren bij de instellingen van je kamer.

  • Klopt was ik nog even vergeten ...

  • Danite
    Opties

    Althans via de app en website, niet op de thermostaat zelf natuurlijk want die heeft daar de bedien- en displaymogelijkheden niet voor.

    Met de app werkt het OK inderdaad, maar eerlijk gezegd vind ik het een groot probleem dat hij ongemerkt blijft doorstoken tot het einde der tijden als iemand ergens in huis een knop hoger heeft gedraaid.

  • Nou dat is dus niet zo als je een schema hebt. Op het schakelpunt gaat de handmatige instelling naar het schema of als je een tijdslimiet voor de handmatige schakeling instelt...

  • Danite
    Opties

    Wel als je de app gebruikt, maar niet als je handmatig een knop verdraait of de op de thermostaat de temperatuur verandert. Net nog even geprobeerd: Dat staat de duur op 'tot je het schema hervat' wat je dan dus niet moet vergeten.

  • Kijk eens naar je kamer instellingen. Ik heb nhem zo dat na een handmatige aanpassing hij binnen een uur weer op de normale instellingen gaat via een timer


  • Danite
    Opties

    Ok ik zie het, moest wel even zoeken naar deze instelling... Zat telkens op vanaf het 'thuis' scherm - waar je ook het schema instelt te kijken, maar zit dus onder instellingen->kamers & apparaten, 'pijltje naar rechts'.

    Tx.

  • Succes ermee en ik heb ook wel even gezocht hoor ..