Optie locatievoorziening ‘altijd’ bij iPhone ontbreekt voor Tado-app

Opties
Milus
Milus
oktober 2021 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Hoi allemaal,

op de iPhone van mij en m’n vrouw kan ik de bij de locatievoorzieningen van de Tado-app de optie ‘altijd’ aangeven. Daardoor werkt de geolocatie ook prima. Bij een van onze dochters wordt alleen de optie ‘bij gebruik app’ aangeboden op de iPhone bij locatievoorzieningen van de Tado app. Iemand enig idee hoe dit kan/waar dit aan ligt?

we hebben allemaal dezelfde iPhone (8) up-to-date met iOS en app versie.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tado stuurt niet iedereen dezelfde versie software. Als er nieuwe software is dan verspreidt men die geleidelijk over de gebruikers om te voorkomen dat bij een kritiek probleem ineens iedereen dat probleem zou hebben.

  • Milus
    Opties
    Ik twijfel of dit de oorzaak is. Het speelt al sinds we in het voorjaar een Tado thermostaat hebben aangeschaft.
  • florismk
    Opties

    @Rob2 Is het probleem dat @Milus beschrijft niet iOS-gerelateerd? Die opties voor permissie voor GPS-gebruik horen in elk geval bij het OS volgens mij, niet bij de app. Of bepaalt de app (-versie) mede welke permissie-opties er zijn?

    Milus, hebben ze dezelfde iOS-versie?

    (Overigens vond ik deze vraag omdat de geolocatie op de telefoon van mijn vrouw vaak niet werkt, zodat ik geolocatie-alerts krijg als zij thuis is. Daar heb ik al een andere vraag over gepost.)

  • florismk
    Opties

    Interessant mogelijk antwoord op geolocatie-problemen iPhone in deze discussie:

    Geo fencing ios15 — tado° Community

    @Joey van Tado legt uit dat Apple een eeuwenoude bug heeft opgelost, waardoor het wegswipen van een app eindelijk weer werkt zoals bedoeld: de app wordt volledig gesloten, uit het geheugen gegooid en is niet meer actief. Omdat dat heel lang níet zo heeft gewerkt, is iedereen vergeten waarvoor wegswipen diende, en gebruikt iedereen het nu (verkeerd) om apps gewoon te sluiten. Nu de bug is gefixt, worden apps weer volledig uit het geheugen geladen met swipen. Dus als je dat met Tado doet, is Tado helemaal niet meer actief en kan de app ook geen geolocatie-bijdrage meer leveren.

    TL;DR: Swipe Tado niet meer weg, dan blijft geolocatie mogelijk nog werken.