Radiatorknoppen blijven op vorstbeveiliging staan terwijl slimme thermostaat aan staat.

Opties

Hallo allemaal,


Ik heb sinds vorige week een Tado starterskit aangeschaft en de installatie lijkt helemaal succesvol te zijn gegaan! :) Echter loop ik nog tegen een dingetje aan, waarvan ik nu niet weet of het wel of niet klopt...

Ik heb in mijn woonkamer/keuken (één ruimte) twee radiatoren hangen met beide een slimme thermostaatknop en in deze zelfde ruimte hangt ook de (bedrade) slimme thermostaat. De thermostaatknoppen hebben als zoneregelaar the slimme thermostaat. Echter, als ik de slimme thermostaat op verwarmen zet blijven de slimme radiatorknoppen op uit c.q. vorstbeveiliging staan in zowel de app als op de knop zelf. De radiatoren blijven ook koud.

Misschien ter overvloede, maar ik maak nog geen gebruik van schema's omdat ik nog geen tijd heb gehad deze in te regelen. Thermostaat word nu dus handmatig gebruikt.


Groeten,


Mark

Reacties

  • Mark90
    Mark90
    november 2021 aangepast
    Opties
    Na veel kloten zelf op kunnen lossen. Kwam het per toeval tegen. Als je op de radiatorknop klikt in de app (niet op de naam die je gegeven hebt) kan je bovenaan onder "kamer" een andere kamer toewijzen. Omdat de kamer die er vermeld staat hetzelfde lettertype heeft, alleen dan in een blauwe kleur, vond mijn grijze massa dit niet heel logisch en kwam ik hier dus pas laat achter.
    Ik heb dit wel meerdere malen gelezen, maar niet zo specifiek, waardoor ik er dus ook niet eerder achter ben gekomen.