Batterijen radiatorknop erg snel leeg

Opties
Hallo, 1 van mijn radiatorknoppen vreet batterijen: elke week moet ik er nieuwe insteken. Batterijen komen steeds uit dezelfde verpakking, waaruit ook de batterijen komen voor knoppen waar geen probleem mee zijn, dus ik denk niet dat het probleem bij de batterijen zit. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
Gunther

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Elke week batterij wisselen is wel extreem snel.

    De enige mogelijke verklaring die ik ken is dat wellicht de verbinding van die ene knop met de bridge slecht is waardoor de knop verbinding blijft zoeken. Ik heb zelf één zo’n geval (ik heb de knop ingepakt in 2 lagen lood om geluid te verminderen), maar die vraagt ongeveer ieder kwartaal om nieuwe.

  • GuntherV
    Opties
    Dank je voor je antwoord. De knop in kwestie staat bovenaan de trap, terwijl de bridge onderaan de trap staat, geen deur tussenin, dus ik denk niet dat dat de reden is…
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Nee, daar an het niet aan liggen. Heb je hem al eens gereset?

  • GuntherV
    Opties
    Neen, dat nog niet. Straks eens proberen, thx
  • Andreplusplus
    Opties

    Kan de knop het ventiel wel open krijgen? haal de knop eraf en kijk of je met je duim of wijsvinger het pinnetje kunt indrukken. Lukt dat niet, dan zit deze vast. Even met een hard voorwerp proberen weer in beweging te krijgen. Het moet soepel gaan, er zit wel een sterke veer in. Maar het komt voor dat de pin echt te vast zit.

  • Gurbe
    Opties
    Hallo,
    Heb donderdag nieuwe "niet oplaadbare" batterijen geplaatst in een radiatorknop en vrijdag kreeg ik een mail dat de batterijen bijna leeg zijn, dacht toen msschn een slechte batterijen heb ze door gemeten en ze waren beide gelijke spanning maar iets minder dan nieuw.
    Dus vrijdag weer nieuwe erin gezet en jahoor zaterdag weer een melding.
    Nou 2x achter elkaar slechte batterijen lijkt mij sterk.
    Heb al vaker dit gehad met andere radiatorknoppen.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Ik krijg ook soms meldingen van lege batterijen maar melding verdwijnt ook spontaan weer. Vervangen is niet nodig zolang alles nog werkt.
  • tomhoeben1
    Opties
    Ik heb hetzelfde probleem (batterijen radiator knoppen elke keer 'op') , maar bij een melding, haal ik de batterijen eruit en meet ze met zo'n batterij metertje. Dan staan de batterijen telkens op 90 of 80% gevuld. Tenzij het metertje niet goed meet, lijkt me dus dat het niet aan de batterijen ligt. Ik heb het idee dat het ijzeren klepje gewoon te gevoelig is, waardoor de knop geen stroom heeft en de software denkt dat de batterijen op zijn. Zou dat het kunnen zijn?
  • Andreplusplus
    Opties
    Zie mijn reactie op je kopie bericht. Metertjes zeggen niet zoveel in dit geval.