Klapperende thermostaatkraan

Opties

Mijn huis is voorzien van vloerverwarming op de benedenverdiepping en thermostaatkranen op de bovenverdieping, allemaal van Tado. Het werkt perfect. Ik heb echter het volgende probleem. De thermostaatkraan van de radiator van de badkamer gaat af en toe klapperen. Dat gebeurd als Tado de kraan net dichtdraait als de temperatuur is bereikt. De pin in de thermostaatkraan gaat klapperen tegen de Tado kraan. Hetb lijtk wel of de Tado niet sterk genoeg is om de kraan dicht te draaien.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Beste Antwoord

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Als je de verwarming aanzet en er dan even bij blijft staan dan voel je vanzelf welke leiding als eerste warm wordt.
    Als de leiding zonder knop als eerst warm wordt zit de boel verkeerd om.
    Hier bij mij zit het ook verkeerd om en soms klappert de boel ook aardig.
    Ik heb de knop zo ingesteld dat die de ketel niet mee aanstuurt. En staat er dus eigenlijk om alleen de temperatuur te begrenzen zodat het geen sauna wordt. (Heb ook nog vloerverwarming met een RTL ventiel)
    Dit werkt voor mij nu prima.

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Lijkt erop dat je cv pomp z’n druk niet meer kwijt kan. Heb je ook een bypass geïnstalleerd?
    Ander oorzaak kan zijn dat de knop in de retour leiding zit ipv de aanvoer leiding.
    Hoe raar het ook klinkt maar dat kan ook klapperen veroorzaken
  • Dank voor het meedenken.

    Er is een bypass geinstalleerd.

    De knop aan de andere leiding monteren wordt nog een uitdaging, als dat het probleem is.

    Hoe kom ik er achter dat de knop in de verkeerde leiding zit. Wordt dan de andere leiding eerst warm?

  • Hij is inderdaad aangesloten op de verkeerde leiding.

    Dank voor je input.

    Ik ga de aannemer bellen die het heeft aangelegd.