Warm werken, koud wonen.

Opties

Nu we steeds meer thuiswerken en het buiten kouder wordt, willen we het graag overdag warm hebben op de werkplek zonder dat het in de woonkamer (waar de Tado-thermostaat hangt) onnodig warm is. Wat kan ik daarom het beste doen/aanschaffen om dit voor elkaar te krijgen?

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    De ruimtes waar je het warm wil hebben voorzien van tado slimme knoppen.
    En ook je woonkamer gaan voorzien van slimme knoppen. (Water stroomt vanzelf door alle radiatoren waarvan de knop open staat)
    Je zal wel moet kijken of je thermostaat ventielen op je radiatoren hebt. Ander past de tado knop niet.
  • Wendy80
    Opties

    Ik lees even bovenstaand, maar B79 zou je me kunnen vertellen of ik op alle radiatoren een slimme knop moet hebben in huis of alleen de kamers waar ik de warmte wil regelen (overige kamers staan de radiatoren altijd uit nml.

    en tweede vraag in de living staan 3 radiatoren, moeten die allemaal een slimme knop

    vast dank voor het helpen

  • P_Veldhorst
    Opties
    Alle radiatoren die je niet meer met de hand wilt regelen hebben een slimme knop nodig. Dus zowel de radiatoren op de werkplek als in de living.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ook in je living zal je alle drie de radiatoren van slimme knoppen moeten gaan voorzien.
    Als je dit niet doet en bv je werkkamer gaat verwarmen stroomt het cv water door alle radiatoren die open staan.
    Je moet de living gaan blokkeren zodat daar geen water doorheen stroomt.
    De ruimtes die je toch al niet gebruikt hoef je dan niks aan te doen.
  • Andreplusplus
    Opties

    ‘t is maar net hoe luxe je het wil doen, je kan best in een kamer met drie radiatoren er maar 1 met een slimme knop uitrusten en de andere twee met de hand bedienen. Die ene knop kan dan indien nodig een warmtevraag naar de thermostaat sturen zodat deze de CV ketel inschakelt. Maar als er elders domme knoppen open staan, wordt het daar ook warm.