Thermostaat en kranen

Opties

Ik heb de Tado thermostaat en ook 5 slimme radiatorknoppen. Hoe komt het dat zelfs wanneer bvb de thermostaat op 10 graden staat en er staat bvb een kraan op 22 graden dat die kraan toch warmte geeft en niet meegaat met de thermostaat?

Beste Antwoord

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Leg even uit hoe je installatie eruit ziet.
    Waar hangt je thermostaat en waar heb je de knoppen zitten?
    En wat hoop je te bereiken met tado?

    Heb namelijk een onderbuik gevoel dat je in de ruimte waar je thermostaat hangt geen slimme knoppen hebt zitten.
  • Dirk1107
    Opties

    Mijn thermostaat is draadloos en staat in de living, daar heb ik ook 2 slimme kranen. Verder heb ik nog zo'n kraan in de keuken, de badkamer en het bureau. Het is de bedoeling om alles zo te programmeren dat het op bepaalde tijdstippen in bepaalde plaatsen het warm is en dat dan weer een andere plaats niet verwarmd wordt (bvb bureau en badkamer. Ik wilde ook bvb de kranen in de living laten open staan om met de thermostaat te werken maar die geven dan ook warmte hoewel bvb de thermostaat maar op 15 graden staat en zich ook in de living bevindt.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    En heb je ook de thermostaat en je knoppen in aparte ruimtes aangemaakt in de tado app?
    En dan bv de slimme thermostaat met de twee knoppen in dezelfde ruimte gezet?
    Dan werken ze met elkaar samen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat is fout! Je moet maar 1 kamer hebben die "Living" heet ofzo en waar zowel de thermostaat als de 2 knoppen in geconfigureerd zijn.

    Het beste kun je die twee knoppen weggooien uit je config, de ruimte Thermostaat omnoemen naar Living en dan die 2 knoppen weer toevoegen aan de kamer Living.

  • Dirk1107
    Opties

    Ok,dat zal ik dan eens proberen! Bedankt

  • Dirk1107
    Opties

    Beste ik gaf ze alledrie dezelfde naam maar zoals je ziet staat thermostaat op 17 gr terwijl de andere 2 op bijna 23 graden staan.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Je hebt die twee knoppen verkeerd in je tado opzet staan.
    Je moet deze allebei via de instellingen toewijzen aan je living. Dus er komen 2 tegels te vervallen.
    Je thermostaat gaat dan vanzelf je knoppen aansturen. Uitlezing van je knoppen is dan ook weg.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Beste ik gaf ze alledrie dezelfde naam

    Dat is niet goed! Je moet die 2 verwijderen en daarna toevoegen aan die ene ruimte.

  • Andreplusplus
    Opties

    @Dirk1107 En, is het gelukt?

  • Dirk1107
    Opties

    Ik heb ze alledrie dezelfde naam gegeven en systeem lijkt nu stabieler. Maar ik zie dan niet het nut in van die kranen in de living waar de thermostaat staat. Ik kan daar dan beter terug mijn oude kranen hangen die ik dan open zet en regel met de thermostaat, denk ik.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Maar dat komt omdat je niet luistert/leest! Je gebruikt het systeem niet goed.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Helaas is tegen eigenwijsheid, niet lezen van de hulp die geboden en vasthouden aan je eigen koppigheid weinig te beginnen.
    Als je niet bereid ben om die knoppen in dezelfde ruimte te voegen zoals we al voor geschreven hebben val ons dan verder niet lastig.
  • Dirk1107
    Opties

    Dit ziet er nu zo uit, heb de thermostaat en de 2 kranen in living 1 naam gegeven en alles in living geplaatst

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ja zo bedoelde ik het ook. Alle knoppen en thermostaat in de living werken nu samen.
    En de knoppen luisteren nu naar de thermostaat wat ze moeten gaan doen.