Stadsverwarming: Combinatie vloerverwarming en radiatoren

Hallo allen,

ik ben benieuwd of ik Tado kan installeren in mijn huis om de temperatuur van onze benedenverdieping slim te regelen.

De situatie (stadsverwarming):

We hebben een grote woonkamer met open keuken. Aan de voorkant van het huis zitten twee radiatoren waarbij we de temperatuur met radiatorknoppen regelen. De woonkamer loopt door in een woonkeuken aan de achterkant van het huis waar vloerverwarming ligt. De temperatuur van deze vloerverwarming wordt geregeld vanuit de bijkeuken (zie foto)

Op deze vloerverwarming zitten twee knoppen: eentje om de temperatuur van het water wat door het systeem loopt in te stellen en een 'RTL' knop waarmee we instellen hoe warm het in de woonkamer/keuken moet worden.

Mijn simpele gedachte is dat ik de radiatorknoppen aan de voorkant van het huis vervang door Tado slimme radiatorknoppen en dit ook doe voor de RTL knop op de vloerverwarming. In de woonkamer hang ik dan de draadloze slimme thermostaat om deze drie knoppen aan te sturen. Gaat dat werken denken jullie?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Ik denk niet dat dat optimaal is. De RTL regelaar zorgt er in principe voor dat water van hoge temperatuur niet ongebruikt terugloopt naar de stadsverwarming, want dat merk je in de rekening. Beter zou zijn om de beide kranen te laten zitten en een extra Tado kraan te plaatsen in aanvoer of retour net waar het past. En voor de rest zoals je zegt.