Twee thermostaten in huis

Opties
Hi,

In ons huis benedenverdieping met bedrade thermostaat en vloerverwarming. Bovenverdieping met draadloze thermostaat en radiatoren.

Ik zit te denken om beneden met tado thermostaat en boven met tado radiatorknoppen icm oude thermostaat.

Gaan de radiatorknoppen dan verbinding maken met tado thermostaat van beneden? En als ik radiator openzet wordt dan beneden ook verwarmd?

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Dat hangt er van af hoe de knoppen in de app worden geïnstalleerd. Je kunt ervoor kiezen om de Tado knoppen geen verbinding te geven met de Tado thermostaat, en buiten de zone van de slimme thermostaat te zetten. Het gevolg is dat de knoppen dan niet zelf de ketel kunnen starten, maar nog wel openen of sluiten op basis van ingestelde schema’s op de app.

    MAAR, als alle Tado knoppen dicht staan en de oude thermostaat gaat aan dan kan de ketel zijn warmte niet kwijt en komt in storing (zelfs met een bypass). Dus lijkt het toch niet zo’n goede oplossing.

  • Senti79
    Opties
    Allereerst bedankt voor reactie!

    Hoofdreden om andere thermostaat te zoeken is lastig te regelen benedenverdieping (200euro kosten). Radiatoren boven op werkkamers zou handig zijn, maar zou dan dus betekenen extra thermostaat voor boven en dan de knoppen (130euro extra kosten in totaal). Of kiezen voor risico van ketel in storing of extra onhandigheid om oude thermostaat dan te bedienen om storing te voorkomen. Lastige keuze als je beetje van gadgets en gemak bent :)
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Voor je geld denkt te gaan besparen moet je eerst bedenken dat een thermostaat NIET de temperatuur in die ruimte regelt als er ergens anders in hetzelfde huis Tado knoppen zitten in die zone.

    Dat is iets wat mensen keer op keer niet snappen en dan raar staan te kijken dat het heel warm wordt in een kamer waar geen Tado knoppen zitten maar wel een Tado thermostaat.

    Ook vandaag weer een paar onderwerpen die daar om draaien. Ik zou zeggen: kies tussen alleen een Tado thermostaat en verder niks, OF voor je hele huis voorzien van Tado knoppen. Geen mengvormen.

  • Senti79
    Opties
    Helder, bedankt. Ik was net toch aan het concluderen dat de extra kosten voor boven niet zo interessant zijn. Dus dan zou ik alleen voor beneden tado met vloerverwarming gaan. Boven laat ik dan oude thermostaat met radiatorknoppen die ik dicht en uit heb staan tot ik in de winter handmatig kortstondig openzet op thuiswerk dagen.