Open raam detectie langer dan 1 uur

Opties
Bij ventileren gaat Open raam detectie af. Echter wij ventileren veel langer dan een uur. Svp beperking naar 8 uur of onbeperkt
4
4 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je kunt niet echt vertrouwen op open raam detectie omdat er geen raam sensoren in het Tado pakket zitten.

    Ik denk dat het beter is om je aan te wennen de verwarming in die ruimtes handmatig uit te zetten (laag te zetten) voor een door jou gewenste tijdsduur, en de open raam detectie niet te gebruiken.

  • Rob
    Rob | Admin
    Opties

    De open raam detectie van tado° is eigenlijk vooral bedoeld voor wat de Duitsers 'Stoßlüften' noemen. Relatief kort (~5-15 minuten) veel ramen/deuren gelijktijdig helemaal open, zodat de lucht in de woning zich kan verversen. Daarna alles weer dicht. Efficient en goed voor het klimaat in huis. Onze detectie van een open raam is gebaseerd op een plotselinge fluctuatie in temperatuur en/of luchtvochtigheid, en dat past perfect bij deze manier van ventileren.

    Wanneer je een raam bijvoorbeeld iedere nacht de gehele nacht op een kier houdt, dan kan je beter je verwarming handmatig of in het schema lager zetten. Zoals mijn naamgenoot al noemde, er zijn geen fysieke sensoren van tado° bij de ramen.

    Daarnaast is er ook een 'risico' aan een open raam detectie tijd van 8 uur. Stel, er wordt om 16:00 een open raam gedetecteerd, omdat je kort een raam of deur geopend hebt. Dan heb je van 16:00 tot 24:00 geen verwarming meer in die kamer door de open raam detectie. Ik verwacht dat we bij tado° dan veel klachten binnen gaan krijgen van klanten die zich afvragen waarom hun verwarming niet meer werkt.

    Dat gezegd hebbende, we geven dit signaal natuurlijk wel mee aan onze ontwikkelaars.