w.Intercom = i;Een airco temperatuur range instellen — tado° Community

Een airco temperatuur range instellen

JWV
JWV

Ik heb een Panasonic CS-TZ25WKEW airco laten installeren op de slaapkamer. Het hele huis heeft Tado radiatorknoppen. Ik ga ervan uit dat die airco aangestuurd kan worden door een Tado slimme airco thermostaat (alle instellingen staan op het afstandsbedienings-schermpje). Mijn vraag is nu of ik met de app een temperatuur range kan instellen?

Dus: bijv. koelen tot 24 graden als het te warm wordt en verwarmen tot 20 graden als het te koud wordt.

En een uitbreiding daarop: kan de airco uit geschakeld worden als de buitentemperatuur onder de 0 graden (meen ik) komt, omdat de airco niet erg efficiënt meer kan verwarmen bij lage temperaturen. De CV-radiator met slimme radiatorknop kan het dan overnemen.

Antwoorden

• Een beetje airco kan je kamer verwarmen bij een buitentemperatuur tot min 15. Kijk 'ns naar de COP-waarde van je airco.

De COP factor is de verhouding tussen de elektrische energie die de airco verbruikt in verhouding tot de warmte die verplaatst wordt. Wanneer een airco bijvoorbeeld 500 Watt verbruikt maar in staat is om 2000 Watt aan warmte te verplaatsten dan is de COP-factor 2000 / 500 = 4.