Ipv GPS lokatie om Tado uit te schakelen gebruik maken van disconnect van home wifi.

Opties

Op dit moment werkt het uitzetten van de verwarming op basis van GPS lokatie. Dit heeft tot gevolg dat er elke paar minuten mijn gps lokatie gedeeld wordt met Tado. Met als gevolg privacy issues. Wat als de Tado servers gehacked worden?

Dit kan ook anders doormiddel van het detecteren dat mijn telefoon niet meer connect is aan mijn home wifi. Dit zou dan de verwarming moeten uitschakelen. Dus maw privacy is dan gewaarborgd.


stefan

11
11 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • MSt
    Opties

    Ik zou dit ook graag willen. En dat als iemand het huis verlaat dat dan de handmatige instellingen van die persoon ook ongedaan worden gemaakt. Dus als ik in mijn kantoor Tado heb ingesteld op 20grd, en ik verlaat het huis, disconnect WiFi, dat Tado het schema hervat. Als iedereen weg is dat alles op "Afwezig" gezet wordt

  • stefke
    Opties

    Volgens mij kun je dit nu ook al door meerdere start en stop bloks in de agenda te zetten.

    Als ik bv een warmte blok aanmaak van 13:00 to 16:00 en dan nog een van bv 16:00 tot 18:00 beide met een temperatuur van 20 graden.

    Als ik dan vervolgens om 14:00 de vewarming handmatig op 23 graden zet dan blijft volgens mij deze op 23 graden staan tot de volgende blok start om16:00 uur. Of misschien werkt dit alleen als je in de tussentijd afwezig gaat. Dit zou je kunnen testen


    m.v.h

    Stefan

  • RonnyB
    Opties

    Super idee!

    Wifi-detectie is al in de app voorzien maar werkt nu alleen in combinatie met GPS. Dit is dus zeer eenvoudig aan te passen en lost meteen ook twee andere problemen op: niet werkende geolocatie bij Apple als de Tado-app wordt afgesloten en extra batterijverbruik als gevolg van de geolocatie.