Eerst ketel uit en dan pas de radiator dicht

Opties
Beste,

Mijn ketel valt vaak op storing doordat de radiator kraan eerder dicht gaat dan de ketel is afgeschakeld. De ketel kan dan zijn warm water niet kwijt. Is het mogelijk een instelling te maken dat de ketel x tijd eerder uit gaat en daarna pas de radiator. De oplossing nu is dat ik een kamer moet verwarmen zonder tado knop om de restwarmte kwijt te kunnen.
12
12 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    De juiste oplossing zou zijn om een bypass aan te leggen. Dat wordt zo ook geadviseerd door uw cv leverancier.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja dit is al vaker gevraagd en de reactie van Tado is "gaan we niet doen, plaats maar een bypass".

    Jammer natuurlijk want een bypass verspilt warmte en moet je weer laten installeren, terwijl het probleem in de software zou kunnen worden opgelost door de kraan gewoon open te laten en de ketel uit te doen, dat spaart zelfs batterijen als er later weer warmte nodig is in dezelfde ruimte.

  • Maak het een optie die je aan of uit kunt zetten. Nu ben ik onnodig een andere ruimte aan het verwarmen. Een bypass is ook niet heilig. Het haalt het rendement van de ketel omlaag doordat je heet water direct terug stuurt naar de ketel. Hierdoor is de delta T tusseb in en uitgaande water kleiner en is je ketel dus minder efficiënt. Dus bij deze nogmaals het verzoek
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "een optie die je aan of uit kunt zetten" heb je voor bijna NIETS in het Tado systeem. Als ik Joey goed begrijp dan denkt men dat gebruikers dat niet gaan snappen. Beetje jammer inderdaad, er zijn zat dingen die je met gebruikers opties beter zou kunnen afstemmen op de wensen van de klant.

  • mheymans
    Opties
    Wij hebben exact hetzelfde probleem. Het is toch helemaal niet logisch dat de kranen eerst dicht worden gedraaid en dat de app daarna pas een signaal naar de ketel verstuurt dat er minder warmte nodig is?! Ik heb contact opgenomen met de klantendienst van tado om te achterhalen of mijn ketel geschikt zou zijn voor het tado systeem. Maar gezien de ketel nu quasi elke dag al in veiligheid gevallen is sinds ingebruikname van de tado apparaten omwille van bovenstaand probleem, had de klantendienst eigenlijk dit probleem moeten aanhalen en vertellen dat mijn ketel niet geschikt is..
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    @mheymans, u ziet dat niet goed. Uw ketel is niet ongeschikt maar uw leidingwerk is niet volgens de voorschriften aangelegd. U zou het eens moeten nalezen in de installatiehandleiding van uw cv, daar staat als het goed is dat een bypass nodig is. Als u geen bypass heeft heeft u gewoon een incompleet systeem. Dat kunt u niet aan Tado wijten.