Automatische pauze bij opwarming

Opties
Ik heb gemerkt dat bij het opstarten van de cv in de ochtend de ketel een periode constant wil branden om bijvoorbeeld de woonkamer op temperatuur te brengen en dat kost veel extra gas. Indien ik tijdens dat opwarmproces telkens 10 min uitzet bespaar ik behoorlijk wat ga. De radiatoren blijven in die periode warmte afgeven zonder warmte productie van de ketel en de temperatuur stijgt ook in die periode. Ik zou een extra optie wensen om deze interval in te voeren met instelbare tijd tot max 15 minuten. 1m3 per dag besparen is het doel en geeft een besparing van 150 - 180m3 gas op jaarbasis
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan kun je beter je systeem configureren voor "modulatie" ipv "aan/uit" dan spaar je nog veel meer gas!

  • Modulatie, hoe regel ik dat
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    De aansturing via relais vervangen door een aansturing via BUS (OpenTherm meestal).

    Dit moet je veranderen in je ketel (meestal de draad op een andere plek aansluiten), en ook de bedrading en configuratie van de Tado thermostaat moet aangepast worden.

    Je ketel wordt dan s'ochtends op een laag pitje gestart.

  • Klinkt als de oplossing voor mijn wens. Binnenkort wordt mijn huidige CV ketel vervangen voor een hybride warmtepomp CV installatie en neem dit mee bij de montage van dit geheel.

    Tzt meld ik de resultaten
  • Rob
    Rob | Admin
    Opties

    @Leer_begrijp_pas_toe

    Voor de installateur van de CV installatie hebben we ook een handleiding: https://www.tado.com/de-en/professional-manuals

    Dit is voor de juiste configuratie en bekabeling van de thermostaat, passend bij het verwarmingssysteem. Dat kan per systeem verschillend zijn. Op de laatste pagina staat ook een nummer voor professionele installateurs, mocht hij/zij er niet uit komen en willen bellen.

  • Rob, geweldig, dank voor uw professionele adviezen. Ik krijg een hybride warmtepomp CV van Remeha in combinatie met vloerverwarming en laat het zo aansluiten. Ik laat tzt weten hoe het gaat.