Radiator knop Batterij leeg, maar toch niet

Opties

Hoi beste mensen.

Ik heb een Tado systeem met 5 knoppen en een bridge en nu geeft 1 van de knoppen aan dat de batterijen leeg zijn maar als ik die batterijen door meet zijn ze gewoon vol.

Na vervanging van de batterijen komt na een paar maanden de melding terug en wederom zijn ze helemaal niet leeg.

Met de andere knoppen heb ik dit euvel niet, ook is het niet dat deze knop ver van de bridge af zit, op 1 na dichtste bij.

Graag jullie gedachte hier over

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    Hoe meet je je batterijen? Als je alleen spanning meet met een multimeter geeft die vaak wel 1,5V aan, want dat is onbelast.

    Je moet een batterijtester gebruiken, of testen met een lampje bijv. Bij belasting klapt de spanning van een (bijna) lege batterij meteen naar 0V.

  • Erdee
    Opties
    Dat ligt aan de knop zelf. Ik kreeg 2 weken na de installatie bij een eerste knop de “lage batterijspanning”-mail. Ze hebben de knop geruild. Gisteren en eergisteren kreeg ik deze melding op 2 andere knoppen (nu dik 3 maand na installatie 😳)
  • lui
    Opties
    Lijkt op wat bij mij gebeurt. E-mail van Tado: batterij vervangen.
    In app wordt niet niet aangegeven, bij een eerdere batterijwissel an een andere knop wel.
    Mijn knoppen zijn recent geïnstalleerd en het betreft een eerste wisseling.
    Waar gaat dit niet goed?
  • OlafB
    Opties

    Ik heb dit issue met 3 knoppen. Überhaupt doet de knop het niet , ook niet met nieuwe meegeleverde batterijen. Is er een optie met servicedesk te bellen?

  • Andreplusplus
    Opties

    Gebruik batterijen type LR03, niet R03 schrijft tado support her en der. Iets met vermogen kunnen leveren door die dingen.

  • Iceberg2k
    Opties

    In navolging op het bericht hier boven (wat trouwens over AAA batterijen gaat en geen AA) heb ik het volgende gevonden over verschillende AA batterijen:

    Verschil r6 en lr6 batterijen

    27-02-2020

    Als je op zoek bent naar batterijen, dan kom je veel soorten tegen. Weet jij het verschil tussen r6 en lr6 batterijen? We leggen het je graag uit. Maar voordat het zover is, is het goed dat jij weet welke formaat batterijen je nodig hebt en hoe je daar achter kunt komen. Het is daarom goed om voordat je batterijen gaat bestellen, na te gaan welke er in het apparaat passen. Als je het apparaat open doet en je hebt de lege batterij nog, dan kun je zien om welk formaat het gaat. Ook zou je nog kunnen kijken in het batterijenvakje van het apparaat.

    Meer over verschil r6 en lr6 batterijen

    De meest voorkomende batterijen zijn de AA batterijen. Een andere naam daarvoor is penlite batterij, soms noemen ze het ook wel mignon batterij. De batterijen zijn 14,5 x 50,5 mm. Let goed op want de AA Alkaline batterijen kunnen ook een internationale code hebben en dan zijn het de LR6 batterijen. Er is ook nog een oplaadbare variant van deze batterijen en dat zijn de HR6 batterijen. Je hebt bij de AA batterijen zowel lithium techniek als de alkaline techniek. Je gebruikt deze vaak bij een tv afstandsbediening, maar ook bij speelgoed van kinderen, een wekker, een klok, een zaklamp, een digitale camera of bijvoorbeeld bij een draadloze muis of een toetsenbord.


    Nog meer over verschil r6 en lr6 batterijen

    Voor de Alkaline AA batterijen is de IEC code LR6 batterijen, maar voor de koolzink AA batterijen is de IEC code R6 batterijen. Er kan dus nou een antwoord gegeven worden op de vraag wat het verschil r6 en lr6 batterijen is. Bij de Alkaline batterijen gaat het dus over de LR6 batterijen en bij de koolzink AA batterijen om de R6 als code. Bekijk daarom goed wat jij nodig hebt en dan kun jij de juiste batterijen hier bestellen.

  • Andreplusplus
    Opties

    @Iceberg2k

    Ik wil niet jou als boodschapper aanvallen, maar

    Echt zo’n internetverhaaltje. Ik mis alleen de wild bewegende reclames links, rechts, tusen de tekst en als popup.

    Het is een omhaal van woorden en zegt eigenlijk alleen

    Voor de Alkaline AA batterijen is de IEC code LR6, maar voor de koolzink AA batterijen is de IEC code R6

    Maar wat is dat dan voor verschil? Ze zijn allebei “14,5 x 50,5 mm”, en de zin over internationale code (Let goed op !) raakt kant noch wal.

    Nou dit: de chemische samenstelling is verschillend (boeie). Maar dit betekent voor de gebruiker: R6 is goedkoper en LR6 gaat langer mee en kan een hogere stroom leveren. (en (0)6 is de code voor de afmeting AA en (0)3 die voor AAA).

    Dus de batterijenboer van de oorspronkelijke tekst had genoeg aan de twee vetdrukte zinnetjes.

  • Iceberg2k
    Opties

    Het is een hele lap tekst waarbij het inderdaad neer komt op jouw laatste bewoording.

    Maar het gaat er om dat mensen hier er wat mee kunnen en dus de juiste batterijen kopen.

  • Andreplusplus
    Opties

    @Iceberg2kKoopt LR03 en LR06 batterijen, mensen !” (Zoals tado ook voorschrijft)

  • mbraeke1
    Opties

    Hallo,

    In mijn zoektocht naar een antwoord kwam ik deze post tegen.

    Ik heb al enkele keren de melding gekregen dat batterijen aan vervanging toe waren. Echter: de originele batterijen, geleverd met de Tado radiatorknop geven nog een spanning tussen 1.5 en 1.54V wanneer ik ze nameet met een digitale batterijtester. Desondanks ze toch vervangen met een andere set LR6 1.5V Alkaline batterijen (spanning nagemeten 1.5+V en houdbaarheidsdatum tot 2031 - nieuw dus)

    • In de ene ruimte is het alarmpje verdwenen en lijkt ie tevreden te zijn met de nieuwe set.
    • In een andere ruimte is het alarmpje nog steeds aanwezig na het vervangen van de batterijen.

    Als ie niet tevreden is met 1.5V+, waar dan wel mee ? Ik ben gestopt met de batterijen weg te gooien na vervangen (dacht initieel dat ze echt leeg waren, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn). Nog mensen die dit voorhebben ? Momenteel gebruik ik VARTA, maar misschien dat ie liever Duracell heeft ?

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    maart 2022 aangepast
    Opties

    Ik had onlangs de batterijen er even uit gehaald (radiatorknop). Na terugplaatsen melding van lage spanning.

    Ik vertrouwde dit niet en heb de batterijen nogmaals eruit en erin gedaan en toen was dit probleem opgelost. Likkt me een kwestie van matig contact en herplaatsen heeft dit blijkbaar verbeterd.

  • Ik heb dit probleem ook met diverse batterijen. Die allemaal niet leeg zijn. Is er een andere tip om dit te verhelpen danwel beter contact te maken?
  • Andreplusplus
    Opties
    Als een batterij neer stroom moet leveren, daalt de spanning iets. Een batterijtester geeft dan nog een (bijna) volle batterij aan. Maar de tado knop heeft een moortje dat kortstondig een piekje nodig heeft daarom is de batterijcontrole van tado "streng".
    De batterijen die ik vervang gebruik ik nog lange tijd in bijv een klok of muis.