geolocatie afwezig, maar thermostaat in 1 kamer gaat niet naar juiste instelling

Opties

Ik heb (te) vaak dat wanneer ik de geolocatie op afwezig zet, er een kamer achter blijft in de wijziging van schema.

Vandaag bleef het kantoor op 18 graden staan (hoewel schema met geo thuis 19 zou moeten zijn) terwijl de rest van de kamers wel op uit staan (geo afwezig),

Doe ik iets fout of is dit een bug?

zie ook de afbeeldingen.


Reacties

  • Wjcb
    Opties

    Ik had hier recent ook last van. De reactie van tado is dat dit geen bug is, maar dat het zo hoort te werken. De automatische Afwezigheidsmodus heeft blijkbaar geen invloed op kamers waarvoor je via de app of een tado-apparaat een aanpassing van de temperatuur hebt gedaan. Die 'aangepaste' kamers blijven de aanpassing volgen, ondanks dat iedereen afwezig is en alle andere kamers wel automatisch op 'Afwezig' gaan.

    Ik vind dit een ontwerpfout. Het idee van het abonnement is juist dat het systeem automatisch op thuis en afwezig zijn reageert. Nu moet ik als ik weg ga alsnog zelf controleren of alle kamers wel automatisch naar 'Afwezig' schakelen. Ook als ik zelf niet thuis ben en een huisgenoot na mij thuis weggaat, moet ik of mijn huisgenoot controleren of er misschien kamers niet automatisch op 'Afwezig' gaan. Wat is dan nog de toegevoegde waarde van een abonnement?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Staat op hand, dus dan werkt afwezigheid niet. Gelukkig maar
  • Wjcb
    Opties

    Daar ben ik het dus echt niet mee eens. Als er niemand thuis is moeten alle kamers naar 'Afwezig' schakelen.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Dat is een andere mening, dat mag
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit soort dingen zou instelbaar moeten zijn. Voorkeur geven aan handbediening of afwezig status, dat moet je zelf kunnen kiezen bij de instellingen.

    Alleen, Tado wil geen gebruikers instellingen. Dus is dat er niet.

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Lijkt me prima te werken zo. Als je telefoon(s) denken dat je afwezig bent krijg je wellicht de verwarming niet aan. Ik vind het fijn dat handmatige instelling voor gaat. Instelbaar zou wellicht nog fijner zijn.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik denk dat het allermooiste zou zijn als er een afhankelijkheid in zat van de tijd. Dus als je handmatig wat aanpast en daarna ga je weg dan worden die handmatige aanpassingen overruled, maar als je eerst weg gaat en dan handmatig wat aanpast (dwz er is iemand in huis die niet als aanwezig geregistreerd is) dan gaan de handmatige aanpassingen voor.

    Maar ik denk dat dit niet mogelijk is omdat het systeem dit soort historie niet volgt. Status wordt altijd bepaald door wat er nu gebeurt, niet door wat er in het verleden gebeurd is.

  • Andreplusplus
    Opties

    Ja. EERST op Afwezig = alles op de ingestelde afwezig temperatuur. DAN met hand kunnen overrulen, prima. Andersom, er is een handmatige instelling, dus die blijft, ookal is iedereen Afwezig (Zelfs als je met de hand de Afwezigheidsmodus activeert) is niet goed.

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Haha, zo heb ik mijn Airco ook via mijn domotica geregeld. Als.niemand thuis is en de airco staat aan, dan gaat tie uit. Als niemand thuis is en iemand zet de airco aan, dan blijft tie aan.

    Over een maandje eens kijken of ik zoiets ook voor Tado kan fiksen.