Onderhoudsmodus voor radiatorknoppen en CV aansturing

Opties

Hoi,

Ik mis wat onderhoudsmodus features in de app zoals:

  • Radiatorknoppen volledig open / dicht zetten zonder dat er een verwarmingsvraag naar de CV gaat (voor bijvoorbeeld ontluchten / bijvullen CV / testen werking bypass AVDO)
  • Handmatig verwarmingsvraag naar CV sturen zonder radiatorknoppen te openen (voor bijvoorbeeld testen werking bypass AVDO)

Ik merk dat als ik een CV monteur over de vloer heb ik met de app moet vechten om al deze dingen voor elkaar te krijgen. Ik snap dat je al deze dingen met een omweg kan doen als je een beetje creatief met je kamerindeling / instellingen rommelt, of wat apparaten ontkoppeld / los-schroeft, maar dat is niet efficient als je met iemand staat die aan je installatie moet werken, en het is niet gebruiksvriendelijk als ik vervolgens al mijn instellingen / installatie overhoop heb moeten gooien.

Gewoon een menu ergens met onderhoudsfeatures zou wat mij betreft een waardevolle toevoeging zijn voor het systeem.

Zijn er plannen om zo iets toe te voegen?

13
13 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Verwacht het niet. Maar een mooie toevoeging zou het wel zijn.
    Vooral ontluchten na aflaten van al het water zou het werk handig maken.
    Voor nu haal ik de thermostaat van de muur af en alle ruimtes op vol gas. Het werkt ook.
    Om dit toe te voegen in het tado systeem zou niet heel moeilijk moeten zijn. Van de andere kant heb je die optie ook niet met een oude thermostaat.
  • gerarts
    Opties

    Nee klopt. Ik heb een draadloze ontvanger bij de CV dus die kan uit het stopcontact. Bij de klassieke domme installaties kan je natuurlijk gewoon je thermostaat aan de muur laag zetten en de knoppen helemaal open. Omdat het hier allemaal met elkaar samen hangt moet je nu voorkomen dat er een warmte-vraag naar de CV gaat.

    Het is allemaal overkomelijk door een beetje handig dingen los te trekken, maar het is niet super gebruiksvriendelijk voor een systeem wat verder zo goed in elkaar zit.

  • jzeegers
    Opties

    Ik heb precies dezelfde vraag. Aangezien tado al de ketel en de kranen stuurt, en een app heeft om met de gebruiker te communiceren, zou het heel makkelijk moeten zijn om goede ontluchting van het systeem te ondersteunen.

    Ik heb een schets gemaakt van hoe ik een dergelijke functionaliteit zou verwachten. Hopelijk helpt dit :)