'ZomerSlaap' - Kranen open, verwarming uit en batterijbesparing aan

Opties

Ik merk met 10 radiatorknoppen dat de batterijen elk jaar vervangen moeten worden. Ook van de Slimme Thermostaat en van de Draadloze Tempratuursensoren gaan de batterijen vaak niet langer mee dan een jaar of anderhalf. We gebruiken altijd A-merk batterijen, dus daar kan het niet aan liggen.

Is het een idee om een 'ZomerSlaap' functie in te bouwen die door de gebruiker zelf aan en uit te zetten is. Met die functie zet je:

  • De kranen allemaal open;
  • De verwarmingsvraag uit (vorstbeveiliging);
  • Batterijbesparing aan.

In de zomer hoef ik ook geen realtime informatie te zien van de tempratuur en luchtvochtigheid in de verschillende kamers. Die statistieken hoeven dus ook niet door de knop verzameld en verstuurd te worden. Er is op dat moment geen realtime verbinding tussen de Tado Bridge en de knoppen. Elke nacht is er een kort contactmoment tussen de thermostaatknoppen, de thermostaat, de draadloze sensoren en de bridge. Een soort teken van leven functie.

Om het systeem uit de 'ZomerSlaap' te halen zou je via de app de 'ZomerSlaap' kunnen deactiveren. De nacht daarop, wanneer het teken van leven weer wordt afgegeven aan de Bridge, geeft de Bridge het commando om uit de 'ZomerSlaap' te komen en de gewone functies weer op te pakken.

Hierdoor zou je volgens mij het CV-systeem vitaler kunnen houden, de kranen staan immers open en hierdoor is er ook in de warme maanden doorstroming mogelijk in de radiotoren, en hierdoor bespaart eenieder een hoop batterijen wat de portemonnee maar zeker ook het milieu ten goede komt.

12
12 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt