Auto assist

Opties
Waarom moet ik extra betalen als ik auto assist wil aanzetten? Google Nest biedt dit gratis aan!
4
4 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Net mijn tado geïnstalleerd, kom ik er achter dat je na een paar honderd euro uitgegeven te hebben nog eens extra moet gaan betalen.

    en dit om auto-assist in te schakelen, beetje jammer.


    hoop dat ze hier toch nog eens naar gaan kijken

    gr

    ronald straks

  • Emveha
    Emveha
    maart 2022 aangepast
    Opties
    Mee eens, sterker nog, ik ga het niet eens gebruiken.

    Reden hiervoor is het in mijn ogen onbetrouwbaar detecteren van open raam functie.
    Als de achterdeur de halve dag open staat, begint Tado te roepen dat ik een raam moet openen, en als er niemand thuis is, en de verwarming staat uit, krijg ik uit het niets meldingen dat er een open raam is gedetecteerd,en of ik de thermostaat lager wil instellen.

    Ik heb dus die hele functionaliteit uitgeschakeld. Ik bepaal zelf wel wanneer en hoe hoog ik de verwarming laat branden.

    Hetzelfde voor de geolocatie, als er iemand thuis is, kan ik de verwarming aan laten springen, om het warm te maken.

    Leuk, maar dochterlief zit op haar slaapkamer, die al op temperatuur is, en Tado vind het dan ook nodig om de huiskamer te verwarmen tot 21 graden.

    Dus, uitschakelen die handel.

    Ik ben blij dat de uitschakelfuncties voor deze toepassingen al wel bestonden hiervoor, en dat je voor een hoop extra functies moet betalen. Als je niet betaalt, gaan deze ook niet automatisch de toko verwarmen.

    Reden dat ik de Tado heb aangeschaft, is het feit dat ik beneden een houtkachel heb staan, die er met het oude systeem voor zorgde dat de slaapkamers boven steenkoud bleven, Tado was toen een betaalbaar alternatief om per kamer de temperatuur te regelen.
    De rest is overrated, wat moet ik met een pollen verwachting, luchtkwaliteit met abracadabra gegevens, comfortmeldingen over een ongebruikte slaapkamer waar het 16 graden is, dat ik die moet opstoken. Een Care&protect functie die veeeeeeel te laat ziet dat er iets met de ketel aan de hand is, maar die wel automatisch een monteur kan laten inschakelen. Pffff, de ketel resetten, of waterdruk op peil zetten kan ik zelf ook. Als het echt nodig is, bel ik de monteur zelf wel.

    Allemaal bullshit.

    Volgens de KISS methode ( Keep It Simpel Stupid ) stel je dat ding in wat hij moet doen, dus niets anders dan een oude klok thermostaat, en regel je hem handmatig bij als daar behoefte aan is.

    Punt