Temperatuur is niet accuraat en verandert traag

Opties
Hi, de temperatuur op mijn Tado thermostaat was niet accuraat dus ik heb deze aangepast in de instellingen, via temperatuurcorrectie, naar de juiste temperatuur zoals aangegeven op een thermometer. Maar de temperatuur op mijn thermometer zakt en de temperatuur op de Tado volgde eerst traag deze daling en nu volgt het niet en geeft dus 1.5 graden warmer aan dan het werkelijk is. Ik kan toch niet heel de tijd temperatuurcorrecties uitvoeren om de juiste temperatuur weergegeven te krijgen. Iemand tips om dit te verhelpen?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Waarschijnlijk was de temperatuur van de Tado niet in balans met die van de ruimte. Dan kun je wel gaan corrigeren maar dan bereik je uiteraard alleen dat zodra die wel in balans is de afwijking weer de andere kant op is.

    Die compensatie is niet bedoeld voor de thermostaat, maar voor radiatorknoppen. Die willen nog wel eens een meetfout maken omdat ze de verwarmde lucht meten of in de tocht zitten. Uiteraard is dat niet te compenseren door een vaste afwijking in te stellen, maar ach sommige mensen krijg je makkelijk tevreden (enige manier is uiteraard een losse sensor die verder weg van de radiator gemonteerd is).

  • jp50
    Opties

    Wel ik heb dezelfde ervaring sinds de regeling met 0,1 graad aangepast is en vervangen door hele en halve graden. Ik had een goed werkend systeem, maar vind de huidige regelinstellingen maar niets. 😠😠

  • Andreplusplus
    Opties

    @Jkes op welke plaats meet je met de thermometer? Als dat niet in de buurt van de thermostaat is heeft het weinig betekenis.