eenmalig schema voor shift-werk

Opties
Hallo,
Ik werk in shiften met onregelmatige uren. Het zou makkelijk zijn dat ik de avond ervoor kan instellen om 5u verwarming aan voor een bepaalde periode (of met de handmatige timer) en dit een eenmalige actie zou zijn.
14
14 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Feelio
    Opties

    Dit zou ik ook erg handig vinden. Ik heb zó een onregelmatige dagen dat een slim schema quasi nutteloos is voor mij.

    Wat extra handig zou zijn is dat Tado de info van je wekker op je smartphone gaat gebruiken. Dus dat je bijvoorbeeld kunt instellen dat een bepaalde kamer tegen het moment dat je wekker afgaat al op temperatuur is.

  • tjanssen
    Opties
    Dit dus. Hier kwam ik speciaal voor naar de community. Waarom is het nergens mogelijk om voor 1 dag een tijdelijk schema te maken? Of met een druk op een knop een tijdstip in de toekomst instellen voor een temperatuur. Eenmalig. Gewoon begin van de dag instellen dat je om 5 uur thuis bent en dan een bepaalde temperatuur wilt hebben. In deze tijd is het toch normaal om geen vast ritme te hebben.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Helaas!! Al meer dan 2 jaar eigen ervaring is het zoals het nu is het meest slimme wat er bij tado beschikbaar is.
    Er staan vragen en verbeteringen genoeg op dit forum genoeg over.
    Maar kleine comfort zaken die een 30 jaar oude Honeywell thermostaat heeft bestaan hier niet.
  • daanvl
    Opties

    Precies dit. Dit is erg wenselijk!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het wrange is dat het hele schemagebeuren zich afspeelt op de cloudservers, niet op de thermostaat zelf, en dat er dus geen enkele reden voor Tado is om de mogelijkheden te beperken (bijv met het argument "er is niet genoeg geheugen voor complexere software").

    Het is puur lamlendigheid. Desinteresse van Tado. De gebruikers kunnen barsten, als wij maar verdienen.

  • Als zoiets simpel niet mogelijk is met het Tado systeem, heb ik al spijt dat ik het heb aangeschaft en zal ik iedereen afraden dit systeem aan te schaffen.
    Ik ben enorm teleurgesteld in Tado.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    februari 2023 aangepast
    Opties
    Dan moet je met een home automation systeem iets in elkaar sleutelen bijvoorbeeld home assistant. Deze kan rechtstreeks met de tado bridge communiceren. Hierin kun je da.n schedules maken.
  • Gixxer
    Opties

    Idem hier.

    Aangezien er in België heel veel mensen in ploegen werken raad ik ook iedereen een ander systeem aan.

    Een slim systeem dat nog niet kan wat 30 jaar oude thermostaten kunnen is geen slim systeem.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Inderdaad, de naam "slim schema" is een gigantische overschatting van de mogelijkheden. Domme klokthermostaten kunnen meer dan Tado's "slim schema".

  • Andreplusplus
    Opties
    Tja, Duits product, en dan betekent schlimm wat anders 😂
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ook dat ja. Maar ik denk dat het grootste probleem is dat in Duitsland een bedrijf niet werkt op informatie van onderaf. Herr Direktor neemt de beslissingen en niemand durft hem te vertellen dat het anders moet.

    Wij als klanten gelden als het ultieme "van onderaf". Naar ons luistert niemand. Het personeel niet, en Herr Direktor al helemaal niet!

    Hoe anders werkt dat in andere landen. Als de ervaring met Tado me 1 ding geleerd heeft: koop nooit een innovatief product uit Duitsland.