Meerdere schema’s opslaan.

Hallo,

Is het een idee om meerdere schema’s op te kunnen slaan en op te roepen? Korte schets… Ik werk met een vroege en latere shift. Hierdoor is het niet nodig dat de woning opwarmt in mijn late shift wanneer ik er vroeg uit moet en andersom. Nu moet ik dit dus elke weekend aanpassen.

Alvast bedankt om te luisteren naar dit idee.
30
30 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Dat is zeker een idee.

    Je zou ook meerdere schema’s willen, die je aan een kamer kunt koppelen. Ipv 1 schema per kamer.

    Je kan al een beetje spelen met drie schema’s door te switchen tussen de 3 mogelijkheden voor dagen in het schema.

  • zou heel handig zijn!
  • Samen gestelde gezinnen hebben vaak een tweewekelijkse ritme. Kids die om de week bij hun andere ouder zijn bijvoorbeeld. Een 2 of meerwekelijks schema zou dan een uitkomst zijn. ( het kopieren van een dagschema van een kamer naar een ander is er al en dat scheelt ! Kopieren van dag naar dag zou ook fijn zijn.

  • sbv78
    sbv78
    december 2021 aangepast
    prima idee, ik werk ook in continudiensten en moet iedere dag van de week apart instellen. zou fijn zijn als ik per dag kon kiezen uit 5 voorgeprogrammeerde opties: vroege dienst, tussendienst, late dienst, nachtdienst, of vrij. Het kopieren van dagen zou al fantastisch zijn, Toon heeft deze optie al: vandaag schema als gisteren of morgen of zondag...
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik denk dat het beste zou zijn om "dagschema's" te maken (werkdag, vrije dag, weekend, vroege dienst, late dienst, wat je maar wilt) die je vervolgens kunt koppelen aan weekdagen, en waar je met een kalender meerdere weekindelingen bij kunt gebruiken.

    Hier kunnen mensen die bijv een 2-wekelijks schema hebben de boel vast configureren. Daarnaast moet je inderdaad de mogelijkheid hebben om uitzonderingen te maken voor bepaalde dagen. Liefst van te voren te plannen in een kalender (feestdagen, vakantie, etc). En uiteraard moet je schema's weer kunnen koppelen aan ruimtes, ook meerdere ruimtes hetzelfde schema.

    Met een degelijk systeem is "kopie maken" ook niet meer zo nodig.

    Als je je schema's hoogdravend "slimme schema's" noemt zoals Tado doet dan mag het toch wel iets slimmer dan het nu is.

  • Hopelijk leest tado mee en kan dit in de toekomst.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Nou we roepen dit al jaren in het forum en tot nu toe is er niets veranderd... en WAT we horen van Tado is meer dat we simpele zielen zijn die slimme dingen niet zouden snappen en het dus met domme dingen moeten doen.

  • Dat zou voor ons ook perfect zijn!
    Wij verwarmen met airco's en hebben ons huis dermate geïsoleerd dat op de meeste dagen de airco's niet hele dagen aanhoeven te staan.
    Met een selectie in verschillende schema's zouden we dit mooi en snel kunnen aanpassen.

    De thermostaat functie werkt bij ons niet perfect en naar wens dus als dit zou kunnen met schema's zou dat zeer fijn zijn.
  • Toch maar weer een "kick" om dit weer een kans te geven bij Tado. Wellicht dat ze nu wel interesse hebben, met meer airco hulpsystemen, AC dinges en een groeiende hoeveelheid warmtepompen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Aangezien ze al niet eens hun verwarming systeem en "slimme airco bediening" met elkaar geintegreerd hebben, verwacht ik er niet veel van. Wellicht in het v4 systeem?

  • Dan is het aan de programmeurs en UX-designers van Tado om een interface te maken die iedereen snapt. Daar zijn talloze oplossingen voor. Als ze het graag simpel willen houden, dan kunnen ze een standaard interface maken voor de standaard gebruikers. En dan in een menu een "Switch to expert-mode" om extra mogelijkheden toe te voegen voor de mensen die meer willen, zoals uitgebreidere mogelijkheden voor het schema's, alternatieve schema's of schema's van meerdere weken lang.

    Ik heb nu Tado geinstalleerd. En ik moet zeggen dat ik hierover ook wel een beetje teleurgesteld ben. Als je pretendert een slim-systeem te zijn, dan lijkt mij dat dit toch wel basis-functionaliteit is. Leest Tado hier mee? @Rob, kun jij dit escaleren naar de programmeurs van Tado? Alle logica voor de schema's is al aanwezig in de app, server-infra en dataset. Er is alleen een uitbreiding van de UX nodig.

    Mvrgr,

    René

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik heb het idee dat het hele produkt is ontwikkeld door een slim groepje van 3 man: een hardware man, een software man, en een verkoper. Die zijn doorgestroomd naar de directie en er zijn veel nieuwe mensen aangenomen maar de software afdeling is er een beetje bij blijven hangen, dat heeft de oorspronkelijke ontwerper er bij gedaan maar die had als directeur niet veel tijd natuurlijk. Er is nog wel even een nieuwe ontwikkelaar geweest maar die is weer vertrokken.

    Toen is er een hoop geld binnen gehaald van investeerders en zijn er diverse nieuwe ontwikkelaars aangenomen met eigen expertises. Die hebben "de software van de oude man" bestudeerd en geconcludeerd dat dit "niet te onderhouden is en opnieuw gebouwd moet worden". Daar zijn ze nu mee bezig. Maar het is niet zo eenvoudig als ze eerst dachten (zoals altijd in dit soort gevallen) en ondertussen verkoopt men het systeem steeds langer. Uiteindelijk komt er wat nieuws waarin veel problemen opgelost zijn. Geen idee wanneer.