Mijn Tado app wil niet op- of eigenlijk door-starten

Opties
2»

Antwoorden

  • Rouwdy
    Opties

    Ik hoop dat het een bug is in de beta versie 7.11.0 ook heb ik oudere versies geprobeerd maar geeft bij mij het zelfde resultaat.

  • Rouwdy
    Opties
    Inmiddels versie 7.10 geïnstalleerd en nog geen toetsenboard mogelijkheid op mijn telefoon om te kunnen in loggen maar doormiddel van knippen en plakken van mail en wachtwoord is het me gelukt. Zal wel iets met mijn telefoon zijn wat vloekt met de inlog pagina van Tado?.
  • Andreplusplus
    Opties

    Ik weet het niet, maar ik wacht met het updaten van de iOS devices (update van 3 dagen geleden) even tot de android versie weer werkt.

  • RamonD
    RamonD
    januari 2023 aangepast
    Opties

    Hier sinds vandaag hetzelfde 'niet kunnen doorstarten' probleem. Met Bèta lukt het niet om in te loggen.

    Als ik de cache leeg (onder instellingen-apps), lukt het wel 1x. Na het opnieuw openen van de app, krijg ik weer het oranje scherm. Grrrrrr....

  • Beg
    Beg
    januari 2023 aangepast
    Opties

    Hier ook sinds gisteren een oneindig inlog zonder start. Opnieuw geïnstalleerd (7.13.00) helpt niet. Kan wel via webbrowser inloggen. Ik werk op een samsung s22 ultra met alle nieuwste updates.

    Zonder wifi op mob.connectie lijkt goed te gaan om in te loggen (raar). Maar hoe lang…

  • Andreplusplus
    Opties
    recentste Android versie is 7.14.0
  • Beg
    Opties

    De update naar 7.14.00 helpt niets. Wanneer ik wifi uitzet en via mobiel netwerk opnieuw inlog (na forced afsluiten van de app) gaat het wel goed. Hierna op wifi ook. Echter, paar minuten later weer oneindige login loop.

    Las op de google store soortgelijke problemen, dus hop Tado aan de slag of terug naar ouwe versie

  • dodvip123
    dodvip123
    april 2023 aangepast
    Opties

    ik heb hetzelfde probleem, cloud icoontje blijft sinds vandaag flikkeren (ook na reset 10 seconden van bridge). Heeft iemand hier een oplossing voor? Resultaat: vanmorgen 15 graden in huis, jammer dat tado niet terugvalt op een interne klok (tado heeft geen begrip van tijd, enkel de servers) indien verbinding wegvalt.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wat je daar omschrijft dat is niet "hetzelfde probleem". De mensen hierboven hebben het niet over je thuis internet verbinding maar over de mobiele app.

  • Theo888
    Opties

    Sinds de update van 5 juni geen verbinding thuis via WIFI met de app, via 4G en extern lukt het wel.

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties

    Lijkt me aan jou setup (wifi, telefoon,...) te liggen, hier geen problemen.

  • Dries_vd
    Opties
    Net ook dit probleem gehad, met mijn samsung z flip 4, start de app niet meer op met wifi aan (router netgear orbi), bij afleggen wifi start de app weer door, heb nochtans deze installatie al meerdere jaren, 1ste keer dat ik dit pribleem ervaar?
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    december 2023 aangepast
    Opties
    zie status.tado.com

    meestal is het je device die geen of slechte wifi connectie heeft. Even opnieuw verbinden en app herstarten doet de truc.
  • Idem hier. Plots geen toegang meer tot de app via wifi. Noch mijn iPhone, noch die van mijn echtgenote. Mobiele data werkt wel. Hoe kunnen we dit verhelpen? Dank
  • Clleb
    Opties

    Same here, via 4G geen probleem, via vast internet geen connectie met de tado servers. Wifi of bekabeld maakt niets uit.

    Bij inloggen vanaf PC :

    Error message

    http failure response for https://my.tado.com/api/v2/homes/XXXXXXX: 0 Unknown Error

    error

    {
      "isTrusted": true
    


  • Ressiv
    Ressiv
    15 maart aangepast
    Opties
    Ik heb hier dus ook last van.
    Als dit probleem al zoveel jaren bestaat moet er toch een oplossing voor zijn?
    En mijn wifi uitzetten op telefoon is geen oplossing, eerder een tijdelijke workaround.

    Dit kan echt niet @tado

    Ik verwacht op korte termijn een antwoord.

    Heeft overigens altijd goed gewerkt.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    App even helemaal afsluiten wil wel eens helpen, vooral op de iPhone die heeft altijd last van dergelijke kuren.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Er is geen "probleem wat al jaren bestaat". Soms lopen mensen tegen een probleem aan, melden dat dan hier, komen niet meer terug als het weer werkt, en een tijd later heeft iemand ook een probleem en sluit zich dan maar weer aan bij een bestaand, wellicht niet hetzelfde, probleem.

    En als je "op korte termijn een antwoord" eist ben je hier op de verkeerde plek! Dit is een forum van medegebruikers, niet van Tado medewerkers. Die kun je alleen bereiken via de chat op de tado.com website!

  • Ressiv
    Opties
    Nou Rob, bedankt voor je reactie.
    Een topper ben je!
  • Ressiv
    Opties
    Misschien zijn er nog andere toppers die mij, naast een veeg uit de pan geven, ook nog een oplossing aandragen?

    App verwijderen, opnieuw installeren helpt niet.
    Telefoon opnieuw opstarten helpt niet.
    Account verwijderen en opnieuw aanmelden helpt niet.
    Tado zelf opnieuw opstarten helpt niet.
    Overal hetzelfde resultaat, tado maakt geen verbinding met server als ik op wifi zit.
    Alleen op 5g.
    Zou mij normaal niets interesseren, alleen heb ik veel Sonos spul en dat werkt alleen op wifi.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    16 maart aangepast
    Opties

    Ik zei het al: voor support gebruik de chat op de tado.com website!

    Er zijn hier geen medewerkers van Tado die mee lezen met problemen en hulp bieden.

  • Ressiv
    Opties
    Op een Engelstalig forum ben ik meer te weten gekomen.
    Dus voor iedereen die op deze forum pagina uitkomt met dezelfde vraag;

    Het toewijzen van een ander ip adres werkte bij mij iig. Tot nu toe blijft de tado app het gewoon doen op wifi.

    Dit kan je gemakkelijk in de instellingen van je router doen.
    En als je dit te lastig vindt, kan je ook je router en modem resetten door de stroom er even (minimaal een seconde of 10) af te halen.
    Laat eerst je (ziggo) modem opstarten, en als alles ok is, je router vervolgens.
    Nadeel van deze laatste optie is dat je wel je eventuele randapparatuur (opnameapparatuur van ip camera's bijvoorbeeld) opnieuw moet instellen omdat alles een ander ip adres heeft gekregen.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Dus een probleem van je router, niet van Tado.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja, of wat ik me nog zou kunnen voorstellen: eerst een tijd lopen tobben met een verkeerd wachtwoord, dat uiteindelijk gecorrigeerd, maar inmiddels op de blacklist beland bij Tado wat betreft adressen waarvan ze eventjes geen login meer toestaan wegens heel vaak "fout wachtwoord". Dan werkt het wel via je mobiele verbinding maar niet via je eigen internet.

    Dat zal ongetwijfeld na een tijdje vanzelf weer gereset worden. Of het zin heeft je router opnieuw te starten hangt er dan vanaf wat voor internetprovider je hebt. Heel veel providers in Nederland delen vaste adressen uit en dan werkt dit uiteraard niet.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Nee Rob, ik denk dat de router een probleem heeft met het interne IP adres van de smartphone. Het externe adres blijft zoals je zegt vaak hetzelfde.
  • Ressiv
    Opties

    Idd, een probleem van mijn router, waar ALLEEN tado last van heeft.

  • Appbeheer
    Opties

    Hallo Ressiv,

    Jouw oplossing vandaag uitgeprobeerd en alles werkt gelukkig weer naar behoren. Dan je wel voor het uitzoeken en en plaatsen van deze oplossing. Hopelijk werkt het ook zo goed bij anderen.

  • Ressiv
    Opties

    Wat vriendelijk van je om een bericht achter te laten.

    Heel graag gedaan, leuk om te horen dat er mensen mee geholpen zijn. Bestaat dit onderwerp gelukkig niet toch niet voor niets online.