Koude douche warme kachel

Opties

Wij maken iets langer dan een jaar met plezier gebruik van Tado. 2 weken geleden werd het water in de douche en bad (apart van elkaar) vrij snel lauw en daarna koud. Inmiddels is de driewegkoppeling (als ik de term goed beschrijf) vervangen, deze bleek volgens de CV monteur stuk. Bij het testen is de tado afgekoppeld en een normale thermostaat gebruikt. Alles werkte.

Vervolgens is de tado terug aangesloten en stond alles in de app uit (niet verwarmen van de kachels en ook warm water functie uit). De douche bleef ook nu gewoon warm van temperatuur.

Omdat de kachels uit stonden heb ik het schema weer in werking gezet (warm water en slim schema aan). De consequentie is nu dat de douche en bad opnieuw lauw en daarna koud water geven.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of misschien belangrijker een oplossingsrichting?

Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Ik kan er nog geen oorzaak voor bedenken. Ik neem aan dat u de thermostaat op modulerend heeft aangesloten (aansluiting + en -) en modulerend geconfigureerd?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Het klinkt alsof u een ingewikkelde installatie heeft waarbij het water van douche en bad apart verwarmd worden. Begrijp ik dat zo goed?
    Om iets te kunnen zeggen over uw probleem is het nodig te weten hoe uw cv installatie is opgebouwd.
  • Bedankt voor uw reactie Herres. Het gaat om een Remeha Avanta (2012) cv ketel die naar mijn weten net als in ieder ander rijtjeshuis is geïnstalleerd en geen aparte aansluitingen heeft. De installatie hangt op de eerste verdieping net als de douche. Het bad staat op de tweede verdieping.

    Wat ik vreemd vind (naast dat het tot 3 weken geleden prima werkte) is dat wanneer alle kachels en warm water in de app uit staan de douche en bad warm/heet water geven. De kachels blijven dan uit. Wanneer ik de functie "warm water" in de app activeer wordt het water in de douche en bad koud. De kachels krijgen dan als ik ze aan zet wel warm/heet water toegevoerd.

    Hopelijk helpt dit, ik ben bang dat mij expertise mij verder in de steek laat. Alvast heel erg bedankt voor uw reactie.

  • Dat is een uitstekende vraag, ik ben inmiddels getipt op een instelling die ik in de app moet aan/uitzetten. Zoals ik het begrijp zou dat inderdaad met het modulerend instellen te maken moeten hebben. Ik ga dit weekend op onderzoek uit en zal laten weten of dat helpt. Voor nu heel erg bedankt voor het meedenken!