Drie thermostaten en één circulatiepomp

Opties

Hoi,

ik heb onderstaande gevraagd aan Tado chat met als antwoord 'Koop een starterskit'. Dat slaat nergens op natuurlijk. Dus, vandaar mijn vraag hier of onderstaande kan :

  • Ik heb een Aan/UIt thermostaat (dus niet digitaal of modulerend) in de woonkamer. Deze werkt op batterijen en schakelt een kabeltje met een NO contactje. Simpel dus.
  • Die stuurt de ketel/circulatie pomp aan
  • Ik wil die vervangen EN twee thermostaten bijplaatsen in Badkamer en bureau
  • Ik wil slimme radiatorknoppen in alle ruimtes
  • Als één van de 3 thermostaten warmte vraagt, moet de pomp aangaan
  • Ik kan de ene in de woonkamer vervangen door een bedrade thermostaat en de andere twee draadloos monteren.

Dus concreter: kan je meerdere thermostaten koppelen aan dezelfde ontvanger zodat die de pomp kan aanzetten als één van de thermostaten warmte vraagt. Of is er een manier om meerdere ontvangers op dezelfde ethernet bridge te koppelen (ik dacht het niet)

Kan dit?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja dit is mogelijk met Tado, zelfs zonder die extra twee thermostaten. Maar het is wel beter om die te hebben want die meten de temperatuur een stukje verwijderd van de radiatoren.

    Je hebt dus maar 1 Tado thermostaat nodig, die stuurt alles aan en stuurt de signalen die de knoppen en eventuele "draadloze temperatuurvoelers" doorgeven door naar de ketel via dat aan/uit contact.