vloerverwarming, twee verdelers, twee zones slim aansturen

Opties

Goedemorgen,

In ons huis is de benedenverdieping verwarmd middels vloerverwarming. Deze vloerverwarming is verdeeld over 2 verdelers, welke ik afzonderlijk wil aansturen dmv een extra thermostatisch ventiel in de aanvoerleiding met daarop een slimme radiatorknop.

Bij de eerste verdeler komt in de kamer een bedrade slimme thermostaat te hangen die de ketel aanstuurt en de slimme radiatorknop in de aanvoerleiding van de verdeler open/dicht stuurt. Dit deel is voor mij duidelijk.

Bij de tweede verdeler komt in de aanvoerleiding ook een slimme radiatorknop op een extra thermostatisch ventiel in de aanvoer. Maar kan ik deze radiatorknop aansturen met een draadloze temperatuursensor of moet dit ook een slimme thermostaat zijn?

Met andere woorden, wat is het verschil tussen een draadloze temperatuursensor en een slimme thermostaat?

Beste Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Het enige verschil is dat de sensor geen aansluitingen heeft om iets met kabels op aan te sluiten. Ze zien er hetzelfde uit aan de buitenkant.
    Als je een slimme thermostaat zou kopen doet die precies hetzelfde als een temperatuur sensor.
    Alleen een sensor zou voor jou voldoende zijn.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Ja, dat kan.
    Het enige verschil is dat de thermostaat aansluitingen voor bedrading heeft, de sensor niet. Een thermostaat kun je als sensor inzetten, omgekeerd niet. Dus een thermostaat heeft meer mogelijkheden.
    Ga je het in de app als twee kamers configureren?

Antwoorden