Tado & Nefit Proline Nxt - Moduleren ja/nee?

PBwoy
PBwoy
november 2021 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn nieuwe thermostaat en radiatorknoppen geïnstalleerd. Deze heeft mijn Honeywell Chronotherm IV thermostaat vervangen die verbonden is met mijn Nefit Proline NxT HRC 24 HR ketel.

In eerste instantie wilde ik de thermostaat met de digitale +/- connecties in de thermostaat verbinden. Echter toen ik dat had gedaan (en de juiste modus in de thermostaat, D01, had ingesteld) werkte het systeem niet en ik ging de verwarming niet aan. Toen ik de thermostaat als aan/uit systeem had verbonden, met de NO en COM connecties en de R01 modus, werkte alles wel.

Is er iemand die ervaring heeft met het installeren van een Tado op mijn CV ketel? Ik dacht dat digital en modulerend zou moeten werken. Benieuwd of ik iets heb gemist.

Bij voorbaat dank!

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Je moet even op de website de handleiding voor installateurs downloaden. Een nedit heeft een ebus ipv open therm (D01) communicatie.
    Daar staat welke voor jou geschikt is.
  • Dank voor de tip! Ik had ook D31 al geprobeerd, maar door nogmaals naar de handleiding te kijken zag ik dat D27 ook voor Nefit werkt. Die lijkt het nu te doen.