Wekelijks batterijen vervangen

Opties
Wekelijks krijg ik de melding dat de batterijen aan vervanging toe zijn terwijl de laatste maand de verwarming er zelden aanstaat.
In het begin had ik wegwerpbatterijen en nadien oplaadbare batterijen : echter geeft dit hetzelfde resultaat.... Ze zijn na een week leeg... Wie kan mij helpen?
Groetjes Sarah

Reacties

  • CarloM
    Opties
    Het lijkt erop dat na een update van de app deze melding vaker/eerder dan voorheen voorbij zien komen
  • Andreplusplus
    Opties

    Als je de knop van de radiator af haalt, kun je dan (met enige moeite) het pinnetje met je vingers indrukken?

    Als het nl heel zwaar gaat dan lukt het het motortje misschien niet en blijft die proberen totdat de batterij leeg is?

  • Sarah
    Opties
    Bedoel je het zwarte knopje?
  • Sarah
    Opties
    Of het pinnetje dat boven de batterijen zit? Dat krijg ik moeilijk open. Wat kan ik eraan doen?
  • Erdee
    Opties
    Ligt aan de knop zelf. Twee weken nadat ik mijn hele woning van Tado’s had voorzien, kreeg ik al een dergelijke melding. Contact genomen met helpdesk en uiteindelijk is de kraan vervangen omdat ze geen probleem vinden op afstand. Nu 3 maand later meldt een andere kraan lege batterijen. 🤷🏻‍♀️
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Met het pinnetje wordt het pinnetje van de kraan bedoeld wat je dus ziet als je de knop erafgehaald en opzij gelegd hebt. Dat pinnetje bedient de kraan en dat moet de knop met een motortje doen. Als dat moeilijk gaat kost dat veel batterijen.

  • Sarah
    Opties
    Dat is inderdaad heel moeilijk in te drukken.
    Heb dit zonet geprobeerd... Ik wacht nog even af en zoniet zal ik naar mijn chauffagist moeten bellen.
    Constant batterijen vervangen is niet zo tof😅
    Bedankt voor de reacties allemaal
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je zou kunnen proberen het te smeren met grafiet ofzo.