Zoneklep gaat niet dicht

Raymond82
Raymond82
december 2021 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Mijn woning is voorzien van stadsverwarming. Momenteel heb ik een bedrade Tado thermostaat die direct de zoneklep aanstuurt. De zoneklep is voor de gehele woning. Beneden heb ik vloerverwarming en op de andere verdiepingen radiatoren. Op 2 radiatoren heb een Tado radiatorknop zitten. Nu merk ik dat de zoneklep niet sluit als de temperatuur beneden is bereikt. De radiatorknoppen staan gehele gesloten en vragen geen warmte. Doordat de klep niet dicht gaat, blijft de woning verwarmt worden. Heeft iemand een idee voor een oplossing van dit probleem?

Reacties

  • Welke aansluitingen heb je op de thermostaat gebruikt ? Ik schakel mijn zoneklep met COM en NO


  • Hoi,

    Ik heb een vergelijkbaar probleem. De Slimme thermostaat heb ik met bedrading aangesloten op de zoneklep. En communiceert draadloos met de extensie kit.

    De extensie kit werkt correct bij warmtevraag, de zoneklep blijft altijd open ook als er geen warmtevraag is. Hierdoor komt er ook warm water in deze zone als er ergens anders in de woning om warmte gevraagd wordt.

    Moet er nog iets gebeuren met de instellingen van de Slimme Thermostaat?

    Vriendelijk bedankt.

    Pieter

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    december 2021 aangepast
    @Raymond82 ,
    Op welke manier heb je de 2 Tado knoppen in de app geconfigureerd? Is de slimme thermostaat de zoneregelaar voor de kamers van de 2 knoppen?
    Dan sluit de klep niet als de knoppen om warmte vragen.
    Als dat zo is, en je wilt voorkomen dat het beneden te warm wordt zijn er 2 soorten oplossing.
    Of je koppelt de knoppen los van de zone, Of je rust alle verwarming beneden uit met Tado knoppen.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    @PietervdL
    Je opstelling is anders dan die van Raymond82, ik vermoed dat je geen stadsverwarming hebt maar een cv?
    Check in de app welke zoneregelaar is ingesteld voor de kamers met Tado knoppen. Dit moet de draadloze ontvanger zijn, en niet de slimme thermostaat.
  • @Herres , fijn dat je meekijkt.

    De warmte komt van een aardwarmte installatie voor de wijk, werkt in huis bij mij dus hetzelfde denk ik. Zodra er warmtevraag is dan regelt de Extensie Kit dit bij de installatie in de meterkast en komt er warm water binnen.

    Om de vloerverwarming beneden niet altijd mee te laten lopen als er ergens een warmtevraag is, heb ik een extra klep geïnstalleerd.

    Voor alle knoppen in huis staat de extensie kit als zoneregelaar ingesteld. Voor de slimme thermostaat ook, anders komt er geen warmte binnen. Ik dacht dan de klep op de draden te kunnen aansluiten. Maar die lijken niet veel te doen.
  • @Herres , bedankt! Door jouw bericht heb ik nog even wat geprobeerd en het werkt.
    De slimme thermostaat heb ik nu geïnstalleerd alsof het een zoneregelaar vervangt. En niet geïnstalleerd alsof het mijn oude Nest vervangt. Nu kwam er in de app een optie bij om dus inderdaad de slimme thermostaat als zoneregelaar aan te wijzen.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Mooi zo. Ik begrijp je tekst niet helemaal, maar wat er toe doet is dat het werkt. 👍