Wat moet je doen om hulp te krijgen bij Tado?

Opties

Ja, ik heb al mails gestuurd.

Al 3 weken gaat ofwel de verwarming niet aan, of gaat ze niet uit.

Alle knoppen heb ik verzameld in de woonkamer. Want ze gaan het kanaal veranderen. Ik heb regelmatig geen verbinding met de bridge. Waarschijnlijk worden ze gestoord door iets volgens Tado. Zelfs in dezelfde kamer valt de verbinding weg? Maar ja, Je moet wel geduld hebben want het kanaal veranderen heeft wat tijd nodig… 1 week.

Voor alle personen die nog twijfelen om Tado te kopen. NIET DOEN

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik begrijp dat je al contact hebt. Daar zul je de communicatie moeten doen, hier via het forum werkt dat niet.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Vreemd dat het bij jou niet werkt. Bij andere gebruikers over de hele wereld werkt het wel. Al dan niet met wat opstart problemen. Maar tot nog toe zie ik geen krantenkoppen dat hele continenten dood gevroren zijn omdat een thermostaat merk niet werkt.
  • Detpet
    Opties

    @Rob2 Bedankt voor je reactie. Ik Moest even m’n frustratie kwijt.

    De support van Tado is ronduit slecht. Buiten wat mails ben ik nog geen meter vooruit. Je kan ook op geen andere manier bereiken. Ik heb Tado al jaren. Nooit problemen gehad. Af en toe batterij wissel. Tot een maand geleden…

    Wat ik gisteravond las van iemand is net hetgeen ik bedoel. Een vraag over de aankoop, direct reactie. Een probleem? Stuur een mail. Een dag later antwoord met niks concreet. En in mijn geval: we gaan het kanaal verzetten, wacht een week…

    Mijn problematiek ‘geen externe toegang’ is je wel bekend. ( ik ben je naam al een paar keer tegengekomen) Het staat op nr1 probleem bij Tado. Bij mij gaat het niet over een kamer die niet bereikbaar is. Zelfs als alle Tado apparatuur in dezelfde kamer liggen, werken ze de helft van de tijd niet. Soms wel, soms niet. Onderstaande kan je toch niet normaal beschouwen. Ik denk dat de bridge kapot is, en had graag bevestiging ontvangen van Tado.


  • Andreplusplus
    Opties

    @Detpet, om te beginnen vermoed ik dat je geen 4 woonkamers hebt, maar een woonkamer met meerdere radiatoren.

    Verander de naam van de woonkamer 1,2,3 voor de knoppen gewoon naar woonkamer.

    Verder zeg je dat je al jaren Tado gebruikt. En ik zie knoppen die wel verbinding maken (dus de bridge werkt). Hoe is het met de batterijen van alle knoppen? Wellicht toe aan vervanging ?

    En de chatfunctie via de website werkt perfect. Ik had een aantal vragen, binnen dag beantwoord.

  • Detpet
    Opties

    @Andreplusplus bedankt voor je dat reactie.

    Ik heb inderdaad geen 4 woonkamers. Normaal gezien staan ze in 1 kamer. Maar, als 1 van de 4 toestellen uitvalt in de woonkamer door het wegvallen vd externe verbinding dan werkt de verwarming niet. Bij uitval kan je best de ‘kapotte’ knop verwijderen uit de kamer. Zo heb je terug verwarming in deze kamer.

    Over de kwaliteit van de batterijen kan ik garanderen dat deze perfect in orde zijn.

    ivm: de chatfunctie. En dat is dus het punt. Ik heb al een massa mails gestuurd. Met gedetailleerde info voor Tado te helpen bij het opsporen van het probleem. De dag nadien krijg je inderdaad antwoord, met niks concreet. Eerst de bridge verplaatsen, dan gaan ze het kanaal verzetten (dit duurt een week) Ondertussen al week 4. Ik stel de eenvoudige vraag: kan de bridge versleten zijn zijn? Dan zal ik hem vervangen.

    Om een idee gegeven. Ik zit nu op 4m afstand vd bridge om een knop te pairen. Het gaat niet. Alle toestellen, ook de bridge, liggen in de woonkamer (alle kranen terug vervangen door de oude) zelfs in 1 kamer geen stabiele verbinding.

  • Andreplusplus
    Opties

    @Detpet is er een kans dat er andere signalen zijn op dezelfde radiofrequenties? Andere ‘slimme’ systemen, desnoods van de buren?

    Is het probleem spontaan ontstaan en heeft het voorheen wel goed gewerkt? Wat is er rond die tijd veranderd (bij uzelf of in de buurt)?

    En u richt zich rechtstreeks tot Tado, heeft het daar gekocht, of bij een andere leverancier? Wat zegt die? Ik zou aanspraak maken op garantie.

  • Detpet
    Opties

    Ik gooi de handdoek in de ring. De druk van het gezin in onhoudbaar geworden. Ofwel zitten we in de kou, ofwel is het gloeiend heet. Telkens gaat de verbinding verloren. Zelfs een pairing uitvoeren in dezelfde kamer, op 5m afstand, lukt amper.

    De ondersteuning van Tado is hopeloos. Ik blijf altijd beleefd en probeer constructief mee te werken. Buiten steeds hetzelfde mail antwoord: verplaats eens de bridge of we gaan het kanaal veranderen… Doen ze niks.

    Personen die interesse hebben in een thermostaat, of 8 knoppen laat gerust iets weten. En om eerlijk te zijn, ik zou het niet kopen…

  • Marl
    Opties
    Via de live chat op de website kwam ik snel en makkelijk in contact met ze een werd ik goed met een technische vraag geholpen.
    Tip!
  • ook geprobeerd om tot een oplossing te komen via de live chat...steeds weer een bot die antwoordt geeft,maar nog steeds geen oplossing voor het probleem,ondanks het geven van de gevraagde info..."We keren bij u terug...",echter, ik woon niet op de maan he....