CV ketel volgt Tado niet

Opties

Ik heb Tado geïnstalleerd. Draadloze thermostaat op een Intergas kompakt 36/30. Het werkt op zich, alleen… Als ik het 20 gr. wil hebben vraagt de thermostaat warmte (3 golfjes). De ketel gaat opwarmen maar gaat ver voordat de 20 gr. is bereikt op de stand “temperatuur bereikt”. (ketel aanduiding 1). Tado blijft wel steeds warmte vragen maar het wordt dus nooit 20 graden.

De radiatoren zijn goed heet en hebben allemaal een gewone kraan die open staat. De aansluiting van de draadloze ontvanger is op 11/12. En zoals gezegd werkt verder alles wel oke.

Ik weet even niet meer waar ik qua oplossing aan moet denken….. 😳 Iemand van jullie?

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ik denk dat je het even een paar dagen moet geven. De thermostaat is zelflerende zeggen ze. Meningen zijn erover verdeeld volgens sommige. Maar dat terzijde.
    Mijn ervaring is dat het na verloop van tijd beter wordt. Mijn situatie is dat ik vaak een overshoot heb en tado het langzaam laat zakken naar de gewenste temperatuur. Het werkt nu goed in mijn huis. Maar het had wel even nodig.
  • Wat ik dan ook niet begrijp is wat nu wàt aanstuurt. Stuurt Tado de ketel dan naar “temperatuur bereikt”? Of is cat de ketel zèlf, die dat zegt?

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    De thermostaat geeft de ketel een commando. Bv maak cv water 60 graden. (Er vanuitgaande dat je met open therm werkt) de ketel zal dan er alles aan doen dat het cv water tot 60 graden verwarmd wordt.
    De ketel kan nooit de thermostaat aansturen. In de thermostaat zit wel een regeling die als de temperatuur bijna bereikt is de vraag naar de ketel wel afbouwt. Dit om een overshoot naar 23 graden te voorkomen.