Radiatorknop met Internet Bridge - bridge ook te gebruiken voor slimme thermostaat??

Opties

Hallo,

Nieuw hier op het forum en direct al een vraag.....

Ik heb een slimme radiatorknop gekocht en aangesloten en die was met een Internet Bridge. Werkt als stand-alone allemaal prima, knop is verbonden en de iOS app (en ook de web interface) werkt naar behoren. Er is verbinding en ik kan de temperatuur instellen.

So far so good....

Maar ik heb nog geen slimme thermostaat en ook al zet ik de temperatuur van de slimme radiatorknop hoger, de ketel slaat niet aan en de radiator wordt niet warm(er).

Dus - denk ik dan - heb ik vast en zeker ook een slimme (bedrade) thermostaat nodig van Tado. Toch? Of zie ik dat verkeerd??

En als ik een slimme bedrade Tado thermostaat nodig heb, omdat ik al een Internet Bridge heb, dan is alleen een thermostaat v3+ voldoende toch? Die kan toch op de bestaande Internet Bridge aangesloten / gekoppeld worden?

Op Amazon.nl wordt alleen de slimme thermostaat aangeboden HIER, nieuw, voor 110 Euro. Is dat dan de juiste die ik kan gebruiken i.c.m. de Internet Bridge en de slimme radiatorknop?

Alvast dank!

Gr Fred.

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Je hebt idd een slimme thermostaat nodig of een draadloze ontvanger.
    Je moet iets hebben wat met de cv ketel communiceert en met kabels is aangesloten.
    Een slimme thermostaat zou voor jou voldoende moeten zijn.
  • Profit2U
    Opties

    Dank voor je reactie, is de internet bridge die ik nu heb (ontvangen bij de slimme radiatorknop) voldoende en ook geschikt voor een slimme Tado (bedrade) thermostaat dat je weet?

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ja hoor. Als je eenmaal een bridge hebt en een account hebt aangemaakt (zoals je nu hebt) kun je elke tado product toevoegen.