2 pompen systeem

Opties
Hallo,

Momenteel ben ik volledig in de war en hoop hier wat duidelijkheid te krijgen.

Ik heb een bulex ketel die via ebus verbonden is met een red 3 module.

Dit zorgt ervoor dat ik 2 kringen kan sturen. De instellingen hiervan gebeuren met een bulex mipro.

Ik heb een vloer verwarming systeem van schlutter en traditiinele verwarming die door die mipro geregeld wordt.

Elk heeft een eigen pomp en voelers om de temperatuur te controleren die in het systeem rond gepompt wordt.

Voor de vloer verwarming die ik geen probleem daar dit bedrade thermostaten zijn en ventueel nog met de controller samen kunnen werken.
Op de traditionele zou ik de tado thermostatische kranen willen installeren en een draadloze voeler in de hoofdslaapkamer.
Maar hoe wordt deze aangesloten/ingesteld?

Moet de red 3 en mipro weg?
Hoe worden de pompen appart gestuurd?
Leest tado ook de sensoren uit?

Ik heb dit alles ook nog uitgetekend en op pdf gezet mocht het niet duidelijk zijn 😅

Reacties

  • juan07
    Opties

    Hier nog eens een diagram in pdf :D

  • juan07
    Opties
    Lang geleden nog geen antwoord dus toch nog even opnieuw vragen want durf niet direct de investering te doen als ik niet zeker ben hoe het werkt...
  • Andreplusplus
    Opties

    @juan07 Je krijgt waarschijnlijk geen antwoord omdat we het hier ook niet weten. Wellicht kun je beter even chatten met de tado helpdesk.

  • juan07
    Opties
    @Andreplusplus bij de helpdesk lijkt het allemaal niet zo een probleem te zijn. Maar voorbeelden ed. vind ik niet direct. Mocht ik ergens een installatie instructie op voorhand kunnen inkijken dan kan ik makkelijk de beslissing nemen
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het probleem waar je tegenaan loopt is dat dit forum is voor gebruikers van Tado. Je vindt hier geen Tado mensen (of bijna niet in ieder geval) en ook geen "gecertificeerde installateurs" of zo iets.

    Als je met een ongebruikelijke setup komt en vragen "kan dit met Tado en hoe" kun je hier dus geen antwoorden verwachten waar je later op terug kunt vallen met "maar jullie zeiden toch dat het kon!" opmerkingen.

    Ook is het Tado systeem geheel gesloten en bijna niet instelbaar voor de gebruiker. De helpdesk/servicedesk kan bepaalde ongebruikelijke configuraties werkend maken, maar er is geen open documentatie waar in staat wat ze precies wel en niet kunnen, daarvoor zijn "we" hier afhankelijk van verhalen die anderen weer plaatsen aan de hand van hun contact met de helpdesk. Dingen die eerst niet konden die kunnen later soms ineens weer wel, en toch wordt dat nog weer later dan soms weer ontkend door Tado mensen als ze een keer hier opduiken.

    Dus eigenlijk komt het er op neer dat je hier geen antwoord kunt verwachten, en bij de helpdesk misschien wel of misschien ook niet. Dan kun je beter naar een andere leverancier gaan.