w.Intercom = i;Vloerverwarming Radiatoren Itho Daalderop — tado° Community

Vloerverwarming Radiatoren Itho Daalderop

Wij hebben een Itho Daalderop HP Cube + Base Cube. De Base Cube is het CV-Toestel en de Cube is de warmtepomp. Er zit een digitale buitenvoeler op.

Thermostaat (woonkamer) voor de vloerverwarming is een Honeywell Modulation en is bedraad aangesloten. Deze is vervolgens weer op de ketel aangesloten op de OpenTherm kamerthermostaat (1e zone).

Thermostaat voor de 1e en 2e verdieping is een Honeywell Round Wireless. Deze is op de ketel aangesloten op de 2e Kamerthermostaat (aan/uit) (2e zone).

Nu is het zo, als de bedrade thermostaat beneden aanslaat zowel de vloerverwarming als de 1e en 2e verdieping gaat verwarmen. Als de draadloze thermostaat aanslaat gaat alleen de 1e en 2e verdieping verwarmen, maar niet de vloerverwarming.

Ik wil het zo hebben, dat ik afzonderlijk kan verwarmen. Dus alleen de BG (vloerverwarming) via een thermostaat die in de woonkamer hangt. Daarnaast wil ik iedere kamer op de 1e en 2e verdieping afzonderlijk kunnen verwarmen, zonder dat de vloerverwarming en de overige kamers op de 1e en 2e verdieping aangaan. Kan dat gerealiseerd worden en welke Tado producten heb ik daar voor nodig? Kan de draadloze thermostaat er tussenuit, of heb ik dan een probleem als ik warmte vraag op 1 van de kamers op de 1e of 2e verdieping, de vloerverwarming mee gaat draaien?

Gr. Patrick

Reacties

• Aanvulling:

De bedrade thermostaat (1e zone) zit aangesloten op de OpenTherm aansluiting van de ketel. Er is ook de mogelijkheid om deze op de AAN/UIT van de 1e zone aan te sluiten.

De draadloze thermostaat (2e zone) zit aangesloten op de AAN/UIT van de 2e zone. De 2e zone heeft geen OpenTherm aansluiting.

De verdeler van de vloerverwarming heeft volgens mij geen radiator knop. Deze verdeler is geschikt voor een warmtepomp. Ik kan helaas geen foto toevoegen (volgens mij).

Gr. Patrick
  • Kingco
    Kingco
    december 2021 aangepast
    Foto’s:
    https://ibb.co/7CJYG1Q
    https://ibb.co/PgGPnvC
  • Is er iemand die hier advies in kan geven?
  • B79
    B79 Volunteer Moderator
    Ik denk dat je deze vraag bij de helpdesk moet neerleggen. We zitten hier allemaal als gebruikers en weten niet hoe de technische configuratie mogelijk is omtrent jouw vraag.
    Verzoek is om even via de chatbot contact op te nemen
  • Denk je wel. Ga ik doen.