Radiator knoppen en wandthermostaat beter met elkaar communiceren

Opties
Ik heb in mijn huis 7 radiator knoppen verdeelt over alle kamers in het huis en 1 wand thermostaat.

Wat mij opvalt is dat de knoppen en thermostaat niet erg veel met elkaar communiceren.

Als ik bijvoorbeeld de slaapkamer op 20 grade heb staan en tegelijkertijd ook de woonkamer op 20 grade valt het mij op dat ze heel vaak kort naar elkaar gaan verwarmen waardoor de thermostaat steeds aan- en af slaat.

Gezien tado de buiten temp kent en de knoppen + thermostaat slim zijn moet er toch ook wel een soort voorspelbaarheid zijn wanneer welke kamer ongeveer gaat verwarmen?
Dan zou je in principe kunnen zeggen: wacht (bv) 5 min met de woonkamer verwarmen zodat de slaapkamer direct meegenomen kan worden.

Dit is een voorbeeld van 2 kamers maar ik heb dit probleem ook als ik voor alle kamers het programma onafhankelijk instel. (Andere temperaturen)
4
4 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • S_nderr90
    Opties
    Weet iemand of dit inmiddels al opgepakt is door Tado? Ik merk overigens ook dat de radiatorknoppen eerder sluiten dan dat de ketel stopt met pompen.. kan niet heel bevordelijk zijn voor de ketel toch?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee is niets mee gedaan. Zoals met 99% van alle Suggesties, ideeën en verbeteringen niets gedaan wordt.

  • ErwinSv
    Opties
    Dit is iets wat ik zelf ook wens. Maar dan eigenlijk anders.
    Warmtevraag start.
    Check andere knoppen/ruimtes hoe snel zij in temp nu dalen.
    Zal deze binnen een kwartier ook warmte nodig hebben? Dan alsvast openen : anders nemen we niets mee
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit soort intelligentie is met de huidige hardware waarschijnlijk niet mogelijk. We gaan zien hoe het bij de volgende hardware versie wordt.