Ketel slaat niet aan
Ik heb mijn Eneco Toon vervangen door een bedrade thermostaat van Tado en ik zie dat deze gepaired is met 2 slimme radiatorknoppen en de bridge. Ik kreeg overal de melding dat het goed zat, maar nu slaat mijn cv-ketel niet aan.
nefit topline compact hrc 25/cw4
Er staat wel stroom op zie ik (ik heb wel warm water),maar hij slaat niet aan als ik de verwarming hoger zet. Wel erg belangrijk want mijn dochter slaapt op zolder en die heeft nu een ijskoude kamer. Op haar kamer heb ik trouwens nog geen slimme knop geïnstalleerd maar gewoon haar thermostaatknop volledig open gezet zoals altijd. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groeten, Britta
nefit topline compact hrc 25/cw4
Er staat wel stroom op zie ik (ik heb wel warm water),maar hij slaat niet aan als ik de verwarming hoger zet. Wel erg belangrijk want mijn dochter slaapt op zolder en die heeft nu een ijskoude kamer. Op haar kamer heb ik trouwens nog geen slimme knop geïnstalleerd maar gewoon haar thermostaatknop volledig open gezet zoals altijd. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groeten, Britta
0
Beste Antwoorden
-
Ik heb mailcontact gehad. Het bleek dat in mijn Toon en verkeerde instelling stond (Opentherm ipv aan/uit), dus het is verholpen door de elektriteitsdraadjes te verplaatsen van + - naar die andere (iets met com geloof ik). Succes voor anderen die dit probleem ervaren.0
-
De instelling stond verkeerd in mijn Toon (er stond opentherm en dat moest blijkbaar aan/uit (relais?) zijn. Dus ik heb het verholpen door de elektriciteitsdraadjes in andere ingangen van mijn thermostaat te draaien. Succes voor anderen die dit probleem ook ervaren.1
Antwoorden
-
Mogelijk moet je de configuratie nog aanpassen naar Ebus systeem voor je nefit cv ketel.
Als je even op de tado website naar de handleiding voor installateurs zoekt staat daar een uitleg over hoe je die instellingen kan veranderen.
Anders even via de chatbot een bericht sturen.
Maar die zullen vandaag wel niet meer reageren.1 -
Dank je. Dat had ik al gevonden en ook gedaan, maar dat mocht niet baten. Ik heb inderdaad ook al contact gelegd via een contactformulier. Gelukkig staat in de installateurshandleiding ook een telefoonnummer dus dat zal ik morgen wel bellen.0