Batterij leeg na 4 dagen

Ik installeerde 5 slimme radiatorkranen, vorige week vrijdag 3 december. Net kreeg ik van één van de kranen melding dat de batterij leeg is.
Heb al wat rondgezocht op het forum. Vaak zou het liggen aan de afstand van de bridge, maar deze kraan staat op 3 meter van de bridge in dezelfde kamer.

Defecte kraan?

Antwoorden

  • Of de knop is niet goed gemonteerd waardoor hij blijft proberen het motortje aan te sturen, of dat pinnetje van het ventiel zit vast of gaat te zwaar. Probeer die eens met je duim in te drukken, aals dat niet lukt is dat het probleem.
    Is het (te) warm in de kamer? Want dan kan de knop het ventiel wasrscwaarschijnlijk niet dicht krijgen

    Als het aan de verbinding met de bridge zou liggen, zie je in de app ook "geen externe verbinding" bij de ruimte waar je de knop hebt gekoppeld.

    Tenslotte hoorde ik dat al vrij snel de meldinge lege batt kan komen, terwijl de batt nog niet leeg is(lijkt). Maar 4 dagen is absurd. Ik neem aan dat het nieuwe knoppen zijn? Dan zou ik zeggen omruilen voor een nieuwe.
  • Dag @Andreplusplus

    Ik zal het pinnetje eens controleren, ik hou je op de hoogte. Het zijn inderdaad allemaal nieuwe knoppen.
  • @Peejay En, weet je al iets meer?

  • Hoi even laten weten dat ik dat tot op heden nog niet gehad heb. Dus inderdaad ff checken of dat ventiel vlot gaat , over de afstand dat zou me straf lijken. Ik heb tado knoppen op thermostaten op de 2e etage hier waar de bridge op het gelijkvloers aan de router hangt.

    ps: steek er wel deftige batterijen in (Duracell alkaline ofzo) dus echt krachtige batterijen.

  • @Andreplusplus Ik heb het pinnetje gecontroleerd, het beweegt vlot. Ondertussen zijn de batterijen al enige tijd vervangen en geen melding meer gehad.. Slechte batterijen?

    Sorry voor de late respons!