Tado radiatorknoppen compatibel met Nest thermostaat?

Opties

Hoi,

Ik heb een bestaand verwarmingssysteem. Het betreft een Nest thermostaat die in de woonkamer beneden hangt en deze stuurt de cv-ketel (Atag) aan. De Nest is verbonden met een Heat Link kastje en deze is vervolgens met mijn cv-ketel verbonden.

Als de temperatuur op de benedenverdieping is bereikt, slaat de cv-ketel uit. Dit is onwenselijk want op de eerste verdieping hebben wij twee werkkamers die mogelijk nog niet op temperatuur zijn. Er hangen uiteraard wel radiatoren. Ik wil de temperatuur afzonderlijk per kamer in kunnen stellen.

Ik had gelezen en gehoord van een collega dat het installeren van Tado slimme radiatorknoppen mogelijk is. Maar ik vraag mij af of dit ook in combinatie kan met mijn huidige Nest systeem? Ik neem aan dat ik de radiatorknoppen op een bridge aan moet sluiten zodat de bridge de cv-ketel weer kan aansturen. Maar kan ik dan ook de Heat Link aansluiten op deze bridge?

Met andere woorden: ik wil mijn bestaande Nest-systeem behouden en ik wil dat uitbreiden met Tado producten. Is dit mogelijk? Zoja, welke producten heb ik nodig? En waar sluit ik wat op aan?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Nee helaas, dat gaat niet.
  • Andreplusplus
    Opties
    Inderdaad je het een Tado slimme thermostaat nodig om de ketel aan te sturen. Andere zaken zijn niet compatibel hiervoor.