Vloerverwarming

Opties
Ik heb de draadloze ontvanger aangesloten, de internet bridge en 5 slimme thermostaat knoppen samen met 2 temperatuur-sensors. Dit werkt allemaal perfect!!!

Ik heb nu echter ook een zoneklep laten installeren bij mijn vloerverwarmings verdeler en daar heb ik een slimme bedrade thermostaat op aangesloten via de com/no aansluiting. Die werkt perfect om de zoneklep aan en uit te doen.

Echter hoe krijg ik deze slimme thermostaat weer aangesloten op mijn draadloze ontvanger bij de ketel, zodat de ketel aangaat wanneer deze vloerverwarming om warmte vraagt? Of is deze automatisch aangesloten op de ontvanger?

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Als het goed is gaat dat vanzelf. De draadloze ontvanger wordt zo herkend in het systeem dat die vanzelf weet dat die voor de ketel bedoeld is.
    Maar als ik me niet vergis moet je wel even door de helpdesk je bedrade thermostaat software matig laten aanpassen voor een zoneklep functie. Maar dat weet ik niet zeker.
  • Andreplusplus
    Opties
    Je hebt 2 slimme thermostaten nodig, tenzij de bedrade thermostaat in de juiste ruimte hangt.
    Uitgaande van dat laatste, gaat alles vanzelf. Ook geen helpdesk nodig (dat is wel nodig met 2 STs)
  • MennoXL
    MennoXL
    januari 2022 aangepast
    Opties
    Tado heeft geen begeleide installatie voor deze setup.

    Je moet daarvoor de handleiding voor professionals raadplegen. In principe stel je hier vrij eenvoudig in wat op welke manier schakelt. Lees het document goed en zorg dat je weet welke code de extensiekit nodig heeft om de ketel goed aan te sturen.