Alle radiotoren voorzien van TADO knop

Hoi,

Ik heb een paar maanden TADO knoppen in huis en dan specifiek op slaap en werkkamers. Bij aanschaf contact gehad met een CV-boer en die adviseerde om niet alle radiotoren te voorzien van TADO knoppen omdat de CV altijd zijn warmte kwijt zou moeten kunnen en door TADO dan alles dicht gezet zou kunnen worden. Hierdoor en dat de radiotor in de woonkamer geen thermostatisch knop had ervoor gekozen de woonkamer niet te voorzien van een TADO knop. Nu merk ik dat de woonkamer vaak nog (net zo) warm wordt als de werkkamer als ik in de app alleen de werkkamer verwarm.

Nu is mijn vraag; is het (toch) aan te raden om de woonkamer te voorzien van een TADO knop?

Alvast bedankt!

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ja dat is wel aan te raden anders krijg je het probleem wat je nu meldt.

    Er moet een bypass gemonteerd worden om het water rond te voeren als alle kranen dicht mochten zijn.

  • In je ketel zit er normaalgezien een bypass geïnstalleerd. Als je tado kranen je ketel aansturen zal je ketel enkel draaien wanneer je kranen open gaan. Verbeter me als ik fout ben want dan moet ik het hier thuis aanpassen
  • Herres
    Herres ✭✭✭

    @J_B ik moet je inderdaad verbeteren, een bypass is nooit ingebouwd in de ketel.