w.Intercom = i;geen signaal naar ketel — tado° Community

geen signaal naar ketel

ik heb vandaag mijn tado starterskit binnen gekregen en gelijk vervangen in[plaats van toon. maar krijg hem maar niet verbonden.

• installatie handleiding gevolgd zoals aangegeven
  • cv ketel staat op open therm, installatie instructie volgen als open therm (draden op plus en min) geen signaal
  • ketel op aan/uit modus. draden op no en com. installatie weer aangepast zodat hij op aan/uit staat. nog steeds geen signaal.
  • op de draden staat wel stroom. als ik deze draden verbind gaat de ketel wel aan.

wat doe ik nog fout?

alvast bedankt!

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Heb je wel de voedingsmodule van de Toon weg gehaald bij de ketel?

Werkte de Toon ook in OpenTherm mode? De eerste modellen niet, namelijk.

• goedenavond rob2

de voedingsmodule is inderdaad weg. en door gelust met kroonsteentjes.

de toon stond op aan/uit. maar omdat opentherm zuiniger is, wou ik hem hierop zetten. cv-ketel eerst op opentherm gezet (simpele instelling), en vervolgens de tado ook ingesteld als opentherm. helaas geen signaal.

om het uit te sluiten heb ik de cv ketel terug op aan/uit gezet, en de tado opnieuw geïnstalleerd met de kabels op no en com.

met beide situaties krijg ik de cv ketel niet aan de praat. (inmiddels wel tado gedemonteerd om de kabels te verbinden zodat we wel verwarming hebben)

in ieder geval bedankt voor het meedenken!

gr wouter

• woutervk1991
    december 2021 aangepast
    Ik denk dat ik meer geduld nodig had . Ik heb hem weer aangesloten (opentherm) en zag na een half uur dat de ketel aan stond en aan bleef. Misschien eerste keer wat langer bezig met te verbinden?
    In iedergeval lijkt hij het te doen.