Aanschaf tado thermostaat

Opties

goedemiddag

Ik wil overstappen op een tado slimme thermostaat.

we hebben stadverwarming zonder een klep, we hebben nu thermostaatkranen die we op de juiste temperatuur hebben staan.

de situatie is nu wanneer we er niet zijn we de hoofdkraan ( kogelkraan ) uitzetten.

Ik wil alle kamers afzonderlijk kunnen bedienen, wat moet ik hiervoor aanschaffen?

Tado° Slimme Draadloze Thermostaat Starter Kit V3+ incl. Bridge + en thermostaatknoppen


En we hebben ook vloerverwarming, wanneer we daar gebruik van maken draaien we nu de thermostaatkranendicht en dan gaan we verder met de vloerverwarming en staan de radiators uit

bij de vloerverwarmig zet ik de rechter thermostaatknop op het groene streepje 21 graden en de linker helemaal open

Wat heb ik allemaal nodig?

MVG Andrew

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    december 2021 aangepast
    Opties

    Een draadloze ontvanger heeft u alleen nodig als u van plan bent om een klep te plaatsen in de aanvoer van de stadsverwarming na de kogelkraan.

    Uw vloerverwarming met twee groepen lijkt me bijverwarming, niet een hoofdverwarming. U zou gebruik kunnen maken van de meest simpele bediening. Dat is een Tado knop op een thermostatische radiatorkraan, en toevallig zit die er al aan linker kant. De rechter knop moet beslist blijven zitten. Ik zou een pompschakelaar aanschaffen voor de pomp van de vloerverwarming.

    Voor de radiatoren heeft u inderdaad Tado knoppen nodig. Plus een thermostaat en een bridge.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    De thermostaat mag ook een draadloze temperatuursensor zijn.

  • AndrewS
    Opties
    Goedemorgen Herres,
    Bedankt voor de snelle reactie, maar moet ik dan de gehele set zoals boven in mijn vraag moet bestellen?

    MVG Andrew
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Je hebt geen draadloze ontvanger nodig.