Losse knop

Opties
Bipo
Bipo
december 2021 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Afgelopen weekend heb ik mijn Tado geïnstalleerd. Boven moest ik eerst de statische kranen vervangen door thermostatische kranen (van Heimeier). Zo heb ik geen adapter nodig voor de Tado knoppen. Dat ging allemaal redelijk goed (ok, loodgieterswerk is niet echt mijn ding, ik blijf bij elektriciteitsdraden en code 😉).

Toch loop ik tegen twee problemen aan:

1. losse knop

Alle Tado knoppen zitten goed vast, op één na. Zie ook de video hieronder. Als er warmtevraag is, draait die zichzelf alsnog vast. Maar bij het uitzetten, draait die zich weer los (je hoort ook het zoemen van het mechanisme). Wat kan hier aan de hand zijn? Uiteraard heb ik de knoppen ook omgewisseld om te kijken of dat uitmaakt. Dat doet het niet. Het lijkt dus in de verbinding te zitten?

https://youtu.be/9-aZPggrNN4


2. geen warmte in de laatste radiator

Het gaat om een installatie met stadsverwarming. De radiator die op het einde van de installatie zit, wordt niet warm zodra ik daar om verzoek. De Honeywell vc8015 klep gaat wel open, maar het warme water bereikt de radiator niet. Ook waren de batterijen na 1 dag al leeg (en inmiddels vervangen). Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Reacties

  • Gaat het pinnetje wel goed naar binnen en naar buiten? Kun je het indrukken als de knop eraf is. Zo niet dan is het binnenwerk niet gangbaar.