Radiator wordt niet warm bij lichte warmtevraag

Ik heb in de woonkamer een slimme thermostaat en twee slimme radiatorknoppen. Ik loop tegen het probleem aan dat bij licht warmtevraag van de thermostaat (1 streepje in de app) de radiatoren niet warm worden. Dit worden ze wel bij midden of hoge warmtevraag (2/3 streepjes).
Probleem is dus dat wanneer de kamer eenmaal op temperatuur is de kamer langzaam afkoelt (omdat er maar lichte warmtevraag is) en niet op temperatuur wordt gehouden totdat de temperatuur dusdanig is teruggelopen dat er medium warmtevraag is en de radiatoren dus open gaan. Niet echt modulerend dus.
Kan de kalibratie fout zijn van de knoppen (deze heb ik reeds twee keer opnieuw laten opstarten).

Antwoorden

  • Radiatoren in Ruimtes met enkel een slimme radiatorknop worden wel warm bij 1 warmtevraag golfje.
  • Ik heb exact hetzelfde probleem. Bij een grote warmte vraag werkt het systeem goed. Maar zodra er 1 golfje warmte wordt gevraagd gaat de ketel wel aan maar gaan de radiatorknoppen nu ver genoeg open (of helemaal niet open). Heb al contact met Tado maar daar kom ik niet echt verder.

    Ben jij inmiddels al iets verder gekomen?

  • Syberyan
    Syberyan
    december 2021 aangepast
    @Spurk bekijk deze thread eens, wsl hetzelfde probleem

    https://community.tado.com/nl/discussion/10057/radiatorknop-draait-niet-of-onvoldoende-open-ketel-draait-voor-niks