Vloerverwarming klappert met tado knop

Opties

Besten,

Gezien ik de kans niet heb om een zoneklep tussen mijn vloerverwarming te installeren, heb ik het forum doorgespit en besloten een slimme thermostaatknop tussen de aanvoer van mijn vloerverwarming te zetten om toch de warmte boven te kunnen regelen zonder dat beneden automatisch mee verwarmd.

Hierbij heb ik ook een AVDO in mijn systeem geplaatst (laagste punt in de kruipruimte waar de ketel boven hangt) daar alle radiatoren in mijn woning zijn voorzien van TADO knoppen (6 stuks).

Echter, wanneer mijn vloerverwarming een warmtevraag heeft van 25 ~ 30 % en boven alle knoppen dicht zitten, begint het systeem met tijd en wijlen gigantisch te klapperen door het huis heen, dit komt niet bij de CV weg (wat eerst wel was voor ik de AVDO installeerde), maar nu begint de pomp van de vloerverwarming te klappen.

Wanneer ik de knop eraf haal, is het klapperen ook gelijk over.


De TADO knop staat gelinkt aan de temperatuursensor in de woonkamer, welke op zijn beurt draadloos is verbonden met de extensiekit op zolder. Ketel is een Vaillant ECOTEC plus. bij de vloerverwarming zit deze knop in de aanvoerleiding net voor de thermostatische knop van de vloerverwarming.


Kan iemand adviseren waar dit vandaan komt of hoe ik dit verder op kan lossen?


(ps. ik weet dat deze opstelling niet wordt ondersteund door TADO zelf, maar gezien de positieve ervaringen welke sommigen van jullie ermee hebben toch besloten dit te proberen. Ik kon op het forum na zoeken helaas geen draadje vinden waarin dit probleem behandeld wordt, sorry als ik een voorgaande discussie over het hoofd heb gezien!)


Alvast bedankt voor jullie hulp,


Rick

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ik vermoed dat de vloerverwarmingsunit niet hydraulisch neutraal is, en de pomp een stroming opwekt die tot een trilling leidt. Misschien helpt al om de pomp langzamer te zetten. Dat heeft wel gevolgen voor de warmteverdeling van de vv.

    Soms ontstaat klapperende geluiden als een radiator verkeerdom is aangesloten. Dat is hier niet te verwachten. Maar misschien (heel kleine kans) is de thermostaatkraan verkeerd geplaatst? Er staat een pijl op voor de juiste stroomrichting.