Convectorput radiators

Opties
Goedemorgen, heb 2 convectorputten radiators. Die zijn verbonden met een metalen draad in de muur waar de knoppen aan vastzitten. Welke adapter heb ik hiervoor nodig? Zie foto's

Reacties

  • Doekster
    Opties
    Hoe kan ik de foto's delen???
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Alleen via de website geloof ik.
  • Hier in de laat een reactie box staan onderin 4 icoontjes waarmee je een foto kan toevoegen

  • Ik heb nagenoeg dezelfde vraag. Ik heb een convectorput met radiator waar ik een slimme knop op wil hebben. We hebben geen ketel maar krijgen warm water en verwarming via stadsverwarming. Ik weet dat ik als set de Slimme radiatorknop starterskit V3+ nodig heb, maar heb dus een danfoss knop met afstandsbediening aan de muur zitten.

    Mijn vraag is... hoe vervang ik deze door een slimme knop? heb ik daar extra adapters of andere zaken voor nodig?


  • P_Veldhorst
    Opties
    De tado knoppen moeten op een thermostaatkraan worden geplaatst die op de warmwatertoevoer zit. Ik vermoed dat de draad aan die knop naar de thermostaatkraan leidt.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee dit is geen draad maar een buisje. Hier zit een vloeistof onder druk in. Let daar op, als je de boel wegsloopt is dit dus onherstelbaar.

    Wat je nodig hebt is een knop (of meerdere) voor op de radiator plus een "draadloze temperatuurvoeler" die de functie van dit ding gaat overnemen. Zowel de knop als de temperatuurvoeler communiceren draadloos met de internet bridge.

  • P_Veldhorst
    P_Veldhorst ✭✭
    januari 2022 aangepast
    Opties
    Doekster, die het topic starte, heeft het toch over een draad?

    Laat maar, ik snap wat je bedoelt